T. kweichowensis

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Harry

Ook bij mij is vanavond het eerste ei in de waterschaal gelegd. (koppel is pas 2 jaar oud)
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Fer xD

hi rob, yes i have to use google translator everyday i enter to the site :D, but i'm so lazy hahha

Hugo

Harry, jij ook al aan de kweicho-kweek?
Van harte!!

Kweicho's worden in 1 jaar tijd de nieuwe "marmers" ;D

Jef Janssens

zozo,wat zit er toch in dat nederlandse water? ;)
gaat lekker daar.
gr.

joost.v.wijk

Van harte Harry, da's een goed teken. Ik hoop dat ze bevrucht zijn. Rob had ook vorig jaar eieren van jongere dieren. Deze waren niet bevrucht.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

#95
Die van mij liggen nog voor apegapen in de bak.. ze hebben geen interesse in het water. Houden jullie ze allemaal buiten, of niet? (schuur vind ik ook buiten).
Ik ben nu standaard elke dag een groot deel van het water aan het vervangen met koud water en dan zet ik ze op de rand met hun staart in het water, hopelijk voelen ze dan dat de temperatuur van het water lekkerder is dan op land. Misschien is het onzin, maar ik probeer ook maar wat.

Wat Harry vertelt over de vorm van de dieren kan ik beamen. De mannen zijn bij mij dikker dan de vrouwen, die zijn langwerpiger.

joost.v.wijk

Bij mij zitten ze binnen, in een 60 cm. aquarium, met een dichte lichtkap. Temp. van het water: 25°C.

Bij mij is de vrouw wel een stuk voller, de mannen zijn slanker.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alibombali

Nederland is dit jaar in ieder geval Kweiko-wereldkampioen.....

Steven DC

Citaat van: Alex Kenter op juli 02, 2010, 08:32:28 AM
Nederland is dit jaar in ieder geval Kweiko-wereldkampioen.....

Ik ga een handeltje starten in "vruchtbaar Nederlands Kweichowater"! Een gat in de markt...

alibombali

Komt bij ons gewoon uit de kraan...

Steven DC

Citaat van: Alex Kenter op juli 02, 2010, 09:28:14 AM
Komt bij ons gewoon uit de kraan...

Ssst Alex! Je dwarsboomt m'n handel al voor ik begonnen ben...

joost.v.wijk

Vandaag is het vrouwtje begonnen om haar tweede legsel tussen het mos te verstoppen!  :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Ze zijn lekker bezig!
Mijn dieren doen ook waar ze goed in zijn, lekker lui met z'n vijven op een hoopje in een schuilplaats zitten.
Gaat het lukken met het opkweken?

joost.v.wijk

De larven die ik heb overgehouden doen het prima. Heb verder geen uitval meer gehad. Dit zijn waarschijnlijk de sterksten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Ik heb als experiment ook maar eens het vruchtbare kweichow-water idee gebruikt. Ik heb ze tijdelijk een een kleinere bak gezet met zo'n 15cm water en drijvende kurk.
Ik heb even gekeken hoe de dieren er uit zagen, en 1 vrouw is in mijn ogen behoorlijk paffig. Ik ga ze goed in de gaten houden en kijken of ze aquatiel willen worden.