Nieuw Ontwerp bak

aron545

Hoi :D
Ik was nog steeds niet tevreden met mijn ingerichte aqua 40 voor mijn Cynops orientalissen.
daarom heb ik vanochtend met hulp van mijn broer het opnieuw ingericht. :)
Hier de foto's van toen ik ze in een "Schoonmaakbak"deed.

aron545

En nu de foto's van het nieuwe ontwerp van mijn aqua 40. :D

aron545

Nu nog meer foto's :D

StijnH

waarom doe je ze niet gewoon lekker helemaal aquatiel?  :)

zo ziet mijn bak eruit:

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

aron545

Ik vind ze auqatiel ook leuk maar dit spreekt me meer aan.

joost.v.wijk

Citaat van: aron545 op november 28, 2009, 04:06:44 PM
Ik vind ze auqatiel ook leuk maar dit spreekt me meer aan

Deze soorten leven nou eenmaal bijna alleen maar in het water. Anders kun je beter voor landsalamanders of reptielen kiezen...

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

Ik heb ze duidelijk ook een kans gegeven om aquatiel te leven en elke keer als ik de bak nat spuit gaan z allemaal op het drogen zitten. Dus MIJN dieren houden toch iets meer van de landsector om het zo maar te noemen. :D

joost.v.wijk

klopt, dit hoor ik vaker met 'verse' wildvang. Die willen eerst het water niet in (stress?). Als je ze toch aquatiel houdt, met een klein landgedeelte in de vorm van kurkschors, zitten ze binnen de kortste keren vaak wel in het water.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

Maar ik wil ze ook niet aquatiel houden. :-\

Steven DC

Dan kan je beter voor een andere soort gaan. C.orientalis is aquatiel als ze volwassen zijn, dus zo'n drinkbakje is niet voldoende. Wil je de juiste condities voor je dieren, of wil je alleen een mooie bak?

aron545

Ik wil ook wel degelijk een goede conditie voor mijn diertjes ze vinden het trouwens ook leuk als ik ze uit de bak haal en dan even laten zwemmen dus  ben maar niet bang dat ik ze niet goed verzorg.
Kunnen er ook nog positieve  reacties komen  ???

Marloes

Hoi ze bedoelen het allemaal als advies. Zij zijn er toch vaak al tijden mee bezig en weten waar ze het over hebben. Ik heb van hun ook goede adviezen gekregen voor de inrichting van mijn bak. succes ermee:)

robkeulers

De reacties zijn niet om je te pesten ofzo, we gaan allemaal uit hier van het beste voor de dieren.

Ik zou proberen om salamanders zo weinig mogelijk aan te raken. Veelvuldig aanraken i sschadelijk voor de dieren. Dus ook uit de bak halen om ze te laten zwemmen, valt onder die noemer. Het beste maak je een bak waariin het merendeel water zit en een klein stukje land. Da's ideaal voor orientalis.

Succes ermee.

aron545

Ik doe mijn hand erin en ze lopen er spontaan op dus ik denk dat ze het leuk vinden.
Ik heb het trouwens nog nooit gehoord bedankt voor de tip . ;)

Steven DC

Aron, Cynops orientalis is in volwassen stadium een "echte" watersalamander. Ze leven dus aquatiel. Het is gewoon een feit dat deze bak niet voldoet aan hun eisen. Ze zullen niet meteen doodvallen, maar als je ze zo gaat houden zullen ze geen lang leven kennen. Aanvaard dat het watersalamanders zijn, en als je zo'n een bak wil hebben moet je gewoon van soort veranderen.
Denk niet dat salamanders iets "leuk" vinden. Zulke emoties komen voor bij mensen en andere zoogdieren, maar niet bij amfibieƫn.

Groet,

Steven