Nieuw Ontwerp bak

petro pees

Je hoeft niet bang te zijn dat ze niet goed zouden zitten(zolang ze niet volwassen zijn),op deze manier je dieren houden is uitstekend als je dat zo wil.
Ze geven zelf aan dat ze in het water willen blijven en dan is het op tijd genoeg om ze over te plaatsen.
Zolang ze maar water hebben om dat aan te geven natuurlijk.
Het bakje ziet er trouwens mooi uit.
Over het opnemen van je dieren alleen dit;Op je handen zitten bepaalde "zouten"die de salamanderhuid kunnen aantasten.Mocht je toch je dieren willen opnemen,was dan je handen(zonder zeep!).
Petro
Citaat van: aron545 op november 29, 2009, 10:13:37 AM
Ik wil ook wel degelijk een goede conditie voor mijn diertjes ze vinden het trouwens ook leuk als ik ze uit de bak haal en dan even laten zwemmen dus  ben maar niet bang dat ik ze niet goed verzorg.
Kunnen er ook nog positieve  reacties komen  ???
Tylototriton Shanjing

aron545

Bedankt voor de tip Petro ik doe mijn handen altijd eigenlijk al schoonmaken in plaats van (wassen).
Maar nogmaals bedankt voor de tip en ik ben er blij mee dat iemand hem mooi vind . ;D

Steven DC

Aron versta me niet verkeerd. Het is inderdaad een zeer mooie bak, maar als ik me niet vergis heb je de dieren in een dierenwinkel gekocht. Dierenwinkels verkopen volwassen C. orientalis. Vandaar dat je een aquatiele huisvesting wordt aangeraden.

In elk geval veel succes met deze mooie soort!

Groet,

Steven

aron545

Oke dat is duidelijk maar het is nu eenmaal zo.

joost.v.wijk

Citaat van: aron545 op november 29, 2009, 10:13:37 AM
Ik wil ook wel degelijk een goede conditie voor mijn diertjes ze vinden het trouwens ook leuk als ik ze uit de bak haal en dan even laten zwemmen dus  ben maar niet bang dat ik ze niet goed verzorg.
Kunnen er ook nog positieve  reacties komen  ???

ten eerste: waar is die goede conditie?
ten tweede: wij zijn echt niet bang dat je ze niet goed verzorgt, het zijn jouw dieren, je bepaalt uiteindelijk zelf wat je er mee doet. Maar ik snap niet waarom je onze goed bedoelde adviezen negeert. Het gaat ons niet om jou, maar om de beestjes!

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

Hoezo goede conditie?
En ik negeer ze ook niet.Ik heb soms gewoon het idee dat ik alles verkeerd doe en ik wil echt het beste voor de dieren over hebben .

Groetjes, Aron

dimitri J

Orientalis is nou eenmaal een soortje dat, eenmaal volwassen, zo goed als volledig aquatiel is. Ik heb zelf een lange tijd geleden ook wildvang orientalis gehad, en deze wouden ook altijd het land op. Blijkbaar is dit een reflex die de dieren hebben van de stress (ik weet er ook het fijne niet van). Ik zou de adviezen die door deze toch wel ervaren mensen gegeven worden voor lief nemen en aan de diertjes denken. Desalnietemin vind ik dat je een prachtige bak gemaakt hebt, misschien nog een bakje bijkopen en in de landbak een landsoortje houden, en dan de orientalis in een waterbak plaatsen?

Ik wens je in ieder geval veel geluk toe in deze interessante hobby, ik kan je verzekeren dat je veel plezier gaat hebben aan je salamanders!

Met vriendelijke groet
Dimitri J

joost.v.wijk

Citaat van: aron545 op november 30, 2009, 07:26:36 PM
Hoezo goede conditie?
En ik negeer ze ook niet.Ik heb soms gewoon het idee dat ik alles verkeerd doe en ik wil echt het beste voor de dieren over hebben .

Groetjes, Aron

Beste Aron. Cynops orientalis hoort in het water. Jij houdt ze op land, na vele adviezen van anderen: Je negeert ze dus wel. Dat je dan het gevoel hebt dat je alles verkeerd doet, klopt. Als je echt het beste voor de dieren wil, houdt je ze in het water, met een klein landgedeelte. Bekijk anders eens http://www.salamanders.nl/forum/terrarium-en-inrichting/inrichting-voor-mijn-c-e-popei-2930/ 
Op deze manier kun je ook prima orientalis houden.
De inrichting die je nu hebt is echt super, maar dan voor landsalamanders  :)

H. orientalis
L. laoensis

glenno

Hallo,

Is zo'n aqua 40 groot genoeg voor deze salamanders?

Alvast bedankt!

joost.v.wijk

persoonlijk vind ik het te klein. Voor een klein groepje orientalis is een 60 x 30 x 30 cm bak een prima bak.

H. orientalis
L. laoensis

aron545

Na lang weggeweest wil ik jullie nu verdere informatie melden .
Mijn salamanders doen het geweldig eten goed groeien goed alles perfect. ;D
En of ze genoeg ruimte hebben jawel hoor

Mvg.
Aron

Marloes

ik ben erg benieuwd of je ze toch in water nu houdt aangezien veel mensen je dit hebben geadviseerd. :)

aron545

Hoi
Ja ik weet het ik ben eigenwijs maar ik heb nu mijn land gedeelte hoger gemaakt zodat links in de hoek nu meer water is en het groen groeit bijna mijn bak uit

aron545

Heey,
Ze eten goed als ik een uur naar dat ze eten gegeven heb zitten ze al lang met ze alle te smullen.
ze zijn ook actief vanochtend toenik wakker werd liep er een op het raam en liepen ze allemaal rond.
Echt mooi om te zien . Ik zal straks proberen of ik foto's kan posten

Mvg,Aron

aron545

Ik ben nu toch gaan veranderen in mijn bak, na lang overleg met mijn broer hebben we thuis een schets van de inrichting gemaakt en zijn we vandaag naar de dierenspeciaalzaak geweest om de schets in het echt na te maken.
Hier de  foto's:

(Een beetje op spelling letten a.u.b. Ik heb zowat de hele zin moeten aanpassen om hem leesbaar te maken)