Nieuw Ontwerp bak

aron545

Patrick met jou kan ik zaken doen :).
Zo houd je ook het overzicht over de bak zou ik misschien een foto van jou bak mogen zien?

robkeulers

Op het moment dat je dier eenmaal aquatiel is zal hij niet meer volledig terug gaan op het land.

Nu kun je eigenwijs zijn, of gewoon wat aannemen van mensen die al jaren salamanders houden, wie zou het meest onderbouwde antwoord kunnen geven? .........

joost.v.wijk

Als een volwassen Cynops meer op land dan in het water vertoeft, is dit geen normaal gedrag, en is er in veel gevallen iets aan de hand (ziekte, stress, slechte waterkwaliteit, te hoge temp. e.d.)

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

Nu kan ik echt niks meer zeggen hier of er word meteen weer uitgekaft dat jullie je diertjes in een curver houden vind ik niet normaal.
sjonge jonge altijd dat gemouw wil je weten hoeveel ik als KIND alleen geld erin gestoken heb .
En Joost temperatuur licht het niet aan waterzuivering al helemaal niet op foto's kan je een filter zien.
Maar als jullie curers oke vinden ga dan lekker doorkweken maar met zulke types kan ik nog niet eens op een forum zitten.
Het is omdat ik om deze dieren geef dat ik op dit forum zit :o.

Marielle

Aron,

Het houden van dieren in curvers is niks mis mee. Wat is het verschil met een gewoon aquarium/terrarium? Mensen met meerdere soorten gaan manieren bedenken om de kosten wat te drukken. Curvers zijn een goed en goedkoop alternatief. Een filter wil niet altijd zeggen dat je water van goede kwaliteit is. Het kan dan wel schoon ogen, maar de waardes van het water kunnen totaal verkeerd zijn. Met een paar simpele testjes kun je dit uitsluiten.

Je geeft in een van je eerdere posts aan dat je ze in goede conditie wil houden en ze het "leuk" vinden om even te zwemmen. Begrijp me niet verkeerd, maar dit zijn toch echt tekenen dat je dieren liever in een aquarium vertoeven. Je bak is erop vooruit gegaan, maar toch zou ik je aanraden om hem ongeveer 3/4 te vullen met water en een klein landgedeelte boven het water te maken doormiddel van een boomstam of planten met brede bladeren.

Dat je op dit forum zit om je beesten snappen we, we zijn bereid om je advies en tips te geven, maar let wel een beetje op wat je zegt en hoe je je zinnen formuleerd. Ik reageer nog op dit topic om het beste voor je beestjes te krijgen, maar door de manier van hoe je reageert op posts van anderen, zullen er ongetwijfelt mensen zijn die hier hun energie niet meer in zullen stoppen.

aron545

Maar als ik heel mijn zakgeld erin heb gestoken.
Ik ben maar een kind maar als bepaalde mensen ze in curvers willen houden oke doe dat maar ik vind dat respect loos voor de dieren.
PS. heb de water kwaliteit vanochtend laten testen bij een dierenwinkel met behulp van een kleur strookje ofzo.
Als jullie me geld geven om het op nieuw in te richten oke kom dan maar .

Marielle

Het omvormen van je bak hoeft helemaal niet veel te kosten. Je hebt ze al in een aqurium zitten (tenminste ik zie geen schuifruitjes op de foto's). De stenen, hout, bodembedekking, filter kun je allemaal weer gebruiken. Het enige wat je hoeft te doen is het landgedeelte en de plantjes weghalen, die zijn niet geschikt voor onderwater. Je vult dan je bak met water, laat het vuil bezinken zodat je bak weer helder is. In die tijd ga je naar de dierenwinkel waar je tegenwoordig voor minder dan 5 euro een goede bos met waterpest kan halen. Dat stop je erin (groeit binnen een paar weken je bak uit ;)) en je dieren kunnen er weer in. Klaar!

Voor 5 euro en een paar vrije uurtjes kun je deze bak dus prima omvormen tot een geschikt aqurium voor je orientalissen ;)

joost.v.wijk

Wat was de uitslag van de watertest? Verder heb je eigenlijk alles al in huis, om er een geschikte bak van te maken zoals M. al zei. De waterstand wat verhogen, en veel waterplanten (voelen ze zich wat veiliger in het water). Dat zou bijv. een oorzaak kunnen wezen waarom 1 meer op land zit.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

ligt aan de spiegeling.

Marielle

Aron heb je nog wat met de tips gedaan die we je hebben gegeven?

aron545

heey,
Ik ben goed gaan luisteren en heb besloten om het uitstellen voor over een half jaar i.v.m. stress voor de dieren.

robkeulers

dat vind ik een heel slecht smoesje, maar.. wel origineel bedacht...  ;)

Robert van Diest

Het ziet er nu nog redelijk goed uit. Het zou nog beter zijn als je wat met de tips doet die gegeven zijn, maar dat is natuurlijk jou keuze.

Ik vind het eigenlijk nogal raar dat jij zegt dat mensen hun dieren ''respectloos'' behandelen, en jij ze niet houd op de manier hoe het zou moeten  :-\

aron545

ROb hoezo slecht smoesje ?
ps.Ik ben nu fruit vliegjes gaan geven omdat er na mijn zeggen een diertje te dun was.

Robert van Diest

Omdat het niet uitmaakt wanneer ze je stress geeft.
Ik gaf vroeger mijn kikkertjes, die ik opgekweekt had uit kikkerdril ook fruitvliegen  :P ze groeiden er geweldig goed van.