Nieuw Ontwerp bak

Steven DC

Citaat van: aron545 op maart 20, 2010, 02:26:13 PM
ROb hoezo slecht smoesje ?
ps.Ik ben nu fruit vliegjes gaan geven omdat er na mijn zeggen een diertje te dun was.

Wat geef je ze anders zoal te eten Aron?
Vermageren kan ook een teken zijn van stress...

Als ik het goed begrijp, heb je een beperkt budget. Als je waterplanten wil kopen om ze toch aquatiel te houden, kan je eens gaan zien in een vijvercenter. Die krijgen momenteel weer waterplanten binnen en die planten zijn veel goedkoper dan in de aquariumzaak. Wel moet je opletten dat je geen ongenodigde gasten in je aquarium zet zoals libellenlarven of keverlarven.

aron545

Ik geef ze normaal rode mug maar omdat ik wit zand heb op de bodem graafde ze zich in nu geef ik ze normaal witte muggenlarven.

petro pees

Kijk uit met witte muggenlarven ze zijn erg doorzichtig en worden vaak slecht gegeten,omdat ze niet gezien worden of niet als prooi gezien worden.
Een goed idee is toch rode muggen larven te geven(en/of tubifex),maar dan in een glazen schaaltje.Daar komen ze niet uit.
Petro

Citaat van: aron545 op maart 20, 2010, 06:22:03 PM
Ik geef ze normaal rode mug maar omdat ik wit zand heb op de bodem graafde ze zich in nu geef ik ze normaal witte muggenlarven.
Tylototriton Shanjing

Robert van Diest

Ik geef mijn salamanders geregeld witte mug, en het werd gewoon gepakt hoor.

aron545

Mijn salamanders eten gewoon witte mug en ze zien ze wel.

Marielle

Bied anders kleine regenwormen met een pincet aan. Of anders, zoals petro al zegt, rode mug in een schaaltje. Geen geknoei, bak blijft schoon en je kan zien of ze gegeten hebben of niet.

aron545

ik heb de kleine regenwormen al geprobeerd maar ze eten het niet.
Bij mij doen de witte muggenlarven het goed dus ik snap het probleem niet.

Robert van Diest

Smaak verschild ook bij salamanders. Mijne eten ook niet zo graag regenwormen, maar ik blijf ze geven aangezien daar veel voedingstoffen in zit. Als je ze een tijdje niks anders geeft dan regenwormen zullen ze het gewoon pakken hoor. ;) Ik denk dat jij dat ook wel doet als je een week alleen maar eten voorgeschoteld krijgt dat je niet lust.. ;D

petro pees

Het punt is niet dat ik wijs op waar en wanneer het goed gaat.Ik wijs naar het feit dat het ook niet goed kan gaan.Het feit dat er gesproken wordt over vermageren van de dieren wanneer zij met witte mug worden gevoert is hiervoor een goede reden.
Petro

Citaat van: Robert van Diest op maart 20, 2010, 07:22:28 PM
Ik geef mijn salamanders geregeld witte mug, en het werd gewoon gepakt hoor.
Tylototriton Shanjing