Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

nieuwe aanwinst

bart

hallo
heb voige week mijn dieren ontvangen uit duitsland
had mij een koppel triturus cristatus 2 koppels vulgaris en 2 vrouwtjes en een mannetje salamandra terrestris besteld
heb al enkele foto's de rest komt in de loop van deze week achter
grtz

alibombali

Die zien er top uit Bart.......wat die Belgen toch allemaal niet mogen!!!!

bart

ja das waar
jullie tijd komt wel nog
hoop ik toch voor jullie
grtz

Sergé Bogaerts

Mensen,

we mogen in Nederland 5 soorten niet houden en dus meer dan 500 salamander soorten wel...ergens mogen we ook best een keer tevreden zijn  ;).

Greot, Sergé

Jari B

In Belgie en werkt de nieuwe wet toch ook tot nu toe goed, dus waarom zou de Nederlandse regering niet dezelfde wetten maken?
In Duitsland werkt het trouwens ook goed.

bart

ja zijn inderdaad schitterende dieren
zijn al volwassen dieren zouden dit jaar al larven moeten hebben
van mijn ene vrouwtje die van op de foto denk ik wel zit serieus dik
dat ander twijfel ik een beetje kon geen foto meer nemen ze was direct onder iets weggekropen maar ja we zien welk wat er van komt
grtz   

Kenny

Citaat van: jacquesdw op december 09, 2009, 01:48:59 PM
Salamandra terrestris vind 'k schitterrende dieren... :-*
Alleen kan 'k ze niet houden...woon niet koel genoeg: onder het dak, 's zomers 33 graden...slik

Perfect als buitenbakprojectje  ;) ;D

Ja bart je kan dit najaar wel al larven verwachten, in het oog houden die waterschaal!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

bart

hoi

dit najaar al dacht dat dat pas in het voorjaar was
ze zitten in mijn buitenterra
heb zopas eens gaan kijken maar zie niets
er staat een waterschaaltje dus zal zien hé
grtz

Kenny

Ze zetten zowel in het najaar als in het voorjaar af  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Knap Bart! En nu maar hopen op larfjes :)

DannyS

Citaat van: Sergé Bogaerts op december 09, 2009, 08:18:42 AM
Mensen,

we mogen in Nederland 5 soorten niet houden en dus meer dan 500 salamander soorten wel...ergens mogen we ook best een keer tevreden zijn  ;).

Greot, Sergé
Je weet toch hoe het zit in het leven? Men wil altijd juist wat ze niet mogen/kunnen.

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op december 10, 2009, 08:18:59 AM
Citaat van: Sergé Bogaerts op december 09, 2009, 08:18:42 AM
Mensen,

Greot, Sergé
Je weet toch hoe het zit in het leven? Men wil altijd juist wat ze niet mogen/kunnen.

Dat had ik vroeger voornamelijk met de koekjestrommel... Ik denk dat ik daar nu wel een beetje overheen gegroeid ben :D

stijnzeger

Precies, het verzamelen van deze dieren is ook zo'n onbedaarlijke manie, maar toch vooral niet doen. Denk aan het welzijn van de dieren (en uiteraard bij teveel dieren ook aan die van jezelf). Tot slot ik vind dat Serge hout snijdt, met zijn opmerking. Groet, Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Roel

Alles klopt als een bus, neemt niet weg dat ik zal gaan overwegen om na mijn pensioen nog 7 km zuidelijker te gaan wonen. Duurt alleen nog zo lang.
Het zijn prachtige dieren om te zien!
Dat met de afzet van larven klopt maar dat is lijkt mij ook wel een beetje afhankelijk van waar de oorspronkelijke ouderdieren vandaan komen.
Ik heb nl in de Ardennen en en Duitsland nog nimmer larven aangetroffen in het najaar. Wel in de periode april/mei/juni.
Maar het is wel algemeen bekend dat het mogelijk is dat er zowel in het voorjaar als najaar larven zijn te spotten.
En wat de wetgeving. Altijd is het gras bij de buren veel groener als thuis, maar als je ook daar geen water geeft verdord het ook daar ;D

bart

hallo
zoals beloofd de foto's van de cristatus en de vulgaris
grtz bart