Eitjes T. Dobrogicus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirsipu

Eén of enkele, ik heb het helaas niet kunnen waarnemen, van mij Dobro-vrouwtjes heeft (hebben) weer
eitjes afgezet. Ik tel er op dit moment zo'n 25. Geweldig nietwaar.
Bij de jongen uit maart-april van dit jaar heb ik ook al (schijn) paargedrag waargenomen waarbij enkele
mannetjes duidelijk waarneembaar de karakteristieke balts deden. Die mannetjes hebben ook al mooie kammen maar volgens mij zijn ze nog veel te jong.
Opmerkelijk bij de eitjes vind ik trouwens dat er maar eentje is afgezet op/in waterpest en de rest
allemaal aan het uiteinde van grovere bladen van grote waterplanten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Greetz Jan

kirsipu

Op 31 december zijn er 3 larfjes uit hun eitjes gekropen en op 1 januari 5.
Het gaat dus goed.
Greetz Jan

Hugo

Hey die Jan,

Ik had je topic over het hoofd gezien!!
Hier is ie dus! :D 8)

Bij deze!
Doen je T. carnifex nog niks?

Steven DC

Awch... Had dit topic dus ook niet gezien... Drukte van de feestdagen??

Hoe stellen je larfjes het?

robkeulers

Ja Jan, zo zie je maar wie het hardst roept (Hugo dus ;) ) de meeste reactie krijgt. Hoe gaat het met je larven, en waar heb je ze zitten (binnen, garage, schuur of iets dergelijks?)

kirsipu

Ik heb al mijn salamanders, behalve degene die winterust hebben (kelder), in diverse bakken op een grote
slaapkamer zitten. Ik heb nog steeds 7 larven en met hun gaat het goed. Ik heb ze na een paar dagen
gevoerd met infusievoer en na twee weken met zeer kleine cyclops en zelf gekweekte artemia.
In het totaal had ik zo'n 40 eitjes en daarvan zijn er 8 uitgekomen en nu heb ik dus nog 7 larven.
Ze zitten in een klein aquarium 30x20x25 met 3 cm water en staan naast hun grotere broers en zusters
(13 stuks) die in maart 2009 geboren zijn en hebben dus zicht op wat ze te wachten staat.
Greetz Jan