Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Fotografie

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Kenny, wat een mooie diertjes! Wat heb jij ook alweer voor een camera trouwens?  ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Roel

Mooie beesten, zien er goed uit.
Ben benieuwd hoe het fotograferen gaat dit jaar met mijn nieuwe aanwinst.
Olympus spiegelreflex zal goed moeten komen.
Gr Roel

Kenny

@ Monique: een spiegelreflex van Canon, deze foto is getrokken met een standaard kitlensje 18-55, binnekort verwacht ik m'n 100 mm macrolens  ;D dan wordt het pas echt leuk.(wel duur  :()

@ Roel: spiegelreflex is idd heel fun, vooral veel experimenteren. Heel verslavend ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Nou de foto is mooi ondanks het "standaard" lensje! Wel gaaf hoor om zulke mooie foto's van je dieren te hebben. Ik ben benieuwd naar de foto's met de macro lens.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

naeff002

ik gebruik ook een spiegelreflex, alleen dan van nikon :P
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Roel

Kenny misschien een tip voordat je hem aan gaat schaffen.
Kijk eens naar een TAMRON 18-200 mm
Dan hoef je nooit meer een lens te wisselen en je hebt perfecte resultaten!.
Mogelijk kun je dan ook je standaard lens bij inwisselen zodat je wat minder kwijt bent.
Heb deze tip gekregen via een oom van me welke bij een fotoclub is. Ik denk dat ik daar ook voor ga.

Kenny

#6
ik heb hem al een tijdje hoor  ;) 18-200mm...kan je ook zo erbijkopen ipv 18-55 ja, tja ligt eraan wat je doel is natuurlijk, voor de niet veeleisende fotograaf is dat meer dan genoeg. Maar de lichtsterkte van de lenzen die je er als "set" kan bijkopen is toch niet me dat als je wat serieuzer tewerk wil gaan. En voor 1:1 macrofotografie is dat absoluut niet geschikt vanzelfsprekend en heb je een echte macrolens voor nodig. Nu gebruik ik ook een 8mm fisheye voor shots in stad enzo, leuk ding is dat als je van zulke foto's houdt natuurlijk. Hier enkele shots met beide lenzen http://www.flickr.com/photos/kennydb/sets/72157623070972603/show/
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Apart effect met de fisheye lens, wel heel mooi. Ik ken dat alleen van de fotobewerkingprogramma's.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

Bij die fisheye is het vooral heel moeilijk om je eigen voeten niet op de foto te hebben aangezien je zo goed als 180° zicht hebt  ;D ook grappig als mensen die naast je staan denken dat je een plaatje van het object voor je aan het schieten bent maar ze er eigelijk gewoon bijstaan   ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

jerom

Leuk onderwerp!

ik heb een Nikon D70's, met een sigma 90 mm macro lens, en een tamron 26-200 tele lens.
Ik ben erg tevreden over de lenzen! voor op vakantie zou ik graag een groothoek lens er bij hebben, voor foto's van landschappen (vooral habitat foto;s dus haha) en gebouwen.
Maar ik wil eerst nog een mooie externe flitser of een ringflitser.