Ruimtelijke inrichting bakken.

DannyS

De dieren die ik bamibakjes zitten heb ik op de landdag gekocht en waren nog erg klein. De T. pygmaeus was denk ik een centimeter of 3. Deze heb ik toen in een bami bakje gedaan, om ze beter in de gaten te houden. Ze zijn nu enorm gegroeid, dus hebben ze een groter verblijf nodig.
De Taricha's zitten ook nog in een klein bakje, ook omdat ze nog niet zo groot zijn. Op het filmpje dat ik heb gepost in het foto/video gedeelte kan je zien hoe dat in elkaar zit. Als mensen vinden dat ze nu te klein zitten, dan hoor ik dat graag. Ze zijn nu een centimeter of 4-5. Ik wil de dingen dus graag op orde hebben vóórdat ze aan de groeispurt beginnen.

Kenny

Die Taricha is cb 08? klein hoor ??? Heb je niet de mogelijkheid om een paar plastic bakken met deksel op elkaar te stapelen en ze aquatiel te zetten? Ik gebruik plastick bakken van 40 bij 25 en grotere voor juvenieltjes aquatiel op te kweken en te kunnen stapelen. Je taricha, kaiseri en strauchii kunnen perfect het water in.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

een beetje offtopic, maargoed:
Ik heb net de Taricha's gemeten, en ze zijn een cm of 7. Ik heb ze op de landdag van François gekocht, en op het doosje waar ze inzaten stond c/b 2008, dus daar ga ik van uit. Hoe groot zouden ze dan ideaal moeten zijn?

Ontopic: Ik zat me net te bedenken dat ik best op mijn koelkast een bak kan zetten.. lijkt me geen probleem.

robkeulers

Op zich een goed idee.
Hou er wel rekening mee dat de warmte die een koelkast afgeeft (toch behoorlijk wat!) via de achterkant van het apparaat opstijgt. Ik zou dus een verticaal plankje of iets derglijks maken dat de bakken scheidt van de opstijgende warmte. Snap je wat ik bedoel?

Kenny

7 lijkt al iets groter dan 4-5 he ;D. Ideaal is relatief, ze zullen wel groeien. Zelf heb ik nk van half '09 aquatiel, die zijn net geen 7cm. Het is gewoon een pak gemakkelijker om voedsel toe te dienen in het water, zal een pak schelen maar das kwestie van voorkeur natuurlijk.

Ik heb in het bureau ook een bak op de koelkast maar die koelkast wordt heel weinig gebruikt, is onze drank-stock eigelijk  ;D. Als je om de 5 minuten (bij wijze van spreken) erin moet zijn lijkt me dat mischien wat stressy?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

@Rob: Ik snap wat je bedoelt, ikzelf zat te denken aan een stuk piepschuim aan de achterkant van de bak, maar het idee is hetzelfde :D

@Kenny: De koelkast is mijn salamander-koelkast. Ik gebruik hem alleen voor voedsel in de koeler/vriezer en om sala's te laten overwinteren of herstellen.

robkeulers

Het is dan raadzaam om de plaat niet tegen de muur te zetten, maar een kier open te laten zodat de warmte weg kan, anders wordt de hele plaat aan de onderkant warm. Een cm of 2 is dan al voldoende.

jerom

ik ben op me 11e begonnen met reptielen.
en na een jaar of 3 begon ik toch wel plaatsgebrek te krijgen.
ik heb toen me klerenkast met 3/4e verkleind, me ouders vonden dat niet kunnen, dus heb ik een nieuwe kast gekocht, en die op een andere kamer gezet :P toen kon ik 2 meter muur benutten!
begin 2009 kreeg ik weer te weinig plek, dus alles verplaatst (heb een kamer met 2 ramen) zo kwam er weer een muur zonder ramen rij, en heb ik er weer 8 bakken bij! met de mogelijk tot nog 8 bakken!

Een hobby is keuzes maken.
Als je de dieren niet optimaal kan huisvesten, heb je te veel dieren, zo zie ik het.

robkeulers

Citaat van: jerom op januari 27, 2010, 06:29:16 PM
Een hobby is keuzes maken.
Als je de dieren niet optimaal kan huisvesten, heb je te veel dieren, zo zie ik het.

amen!