Enkele vragen van een nieuweling.

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mariekex

Ik vond het niet zo heel erg om er met mijn armen in te steken (water is 60 cm diep & erg koud)
maar als ik een andere mogelijkheid krijg dan er met men handen in te gaan zou ik het toch aangenamer vinden,
waarschijnlijk niet alleen voor hen maar ook voor mijn arm ^^  die voelt nu nog altijd gevoelloos aan. :)
Ik ga een worm voor hen neus proberen te gooien morgen en zien of ze reageren..
desnoods ga ik er nog maar eens in met mijn hand :)

Zwemmen deze eigelijk wel? die van mij kruipen enkel over de bodem (of beklimmen de filter) gaan op hun grot staan. De goude springt soms wel eens omhoog als hij zijn prooi aanvalt maar voor de rest zie ik hen niet zwemmen ofso :)

StijnH

Lijkt mij niks als ik steeds met mijn arm, het water in moest. Lijkt me ook dat dat een beetje stress bezorgd bij de axo's. Ik zou dan nog eerder wat Joost ook doet met een lange pincet ofzo.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

mariekex

Maar ze zitten op de bodem. dus 60cm beneden.. :)
Een lange pincet komt zelfs niet zover hé? :)
maar ik heb mss wel een idee ^^
mama heeft in de keuken zo iets dat wel lijkt op een pincet.
is wel normaal voor het eten.. maar ik denk dat moest het niet gaan met ze voor hen neer te gooien kan ik dat wel gebruiken :)

Jamy

Je hebt heel lange pincetten te koop, hoor. Bijvoorbeeld op beurzen en bij reptielenzaken. Deze worden ook gebruikt om dode muizen aan slangen te voeren en ik gebruikte zo´n pincet altijd om mijn spinnen te voorzien van eten. No way dat ik met mijn hand in dat terrarium ging.  ;D

mariekex

Bah ^^ Alleen het denken aan spinnen doet me al kippenvel krijgen ^^
dan ga ik volgende week zeker eens kijken in de reptielenwinkel bij mn school. :)
moesten ze dat niet hebben ga ik zoiets als mama in de keuken heeft halen ^^
x

Marielle

Wat ik voor rode muggen gebruik (aangezien ik geen voerstrook in mijn bakken heb) is een vla-kommetje. Voor 1 euro (of zelfs minder) koop je die tegenwoordig. Rode muggen in een netje en dan goed mikken ;) Als je hier een beetje handigheid in krijgt en valt alles (of grotendeels) in het kommetje en kunnen ze niet meer je hele bak doorkruipen. Wat dan overblijft kun je zo met een slangetje eruit zuigen dus ook geen gesmeer meer!

joost.v.wijk

Je kan ook een stuk van een slang gebruiken die net iets langer is dan de hoogte van de waterstand. Laat daar de muggelarven of tubifex dmv een pincet, beetje bij beetje door heen glijden, zo het kommetje of schaaltje in.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

mariekex

Ik heb er een bordje in liggen..
Maar ik denk zelf dat een kommetje met die gouden niet veel zou helpen..
Die smeert alles lekker uit :)
Hijs écht een vetzakske met zn eten hoor.. Mede dankzij hem is alles de bak doorgegaan.. :)
Hij springt als hij het eten 'aanvalt' en dan zie je al die muggelarven door de bak vliegen.
Maar ik ga het mischien wel nog een keertje proberen met een kommetje,
maar als het dan weer het zelfde is, dan geef ik het op...

Ik had ook bevrore tubifex mee.. maar na het ontdooie blijft er bijna niets over & is enorm klein...
heb het maar in de bak met cycliden beneden gekapt.. Als ik de axo's daar eten van moest geven dan zouden ze nog honger hebben na het hele pak te ontdooien

joost.v.wijk

Dan kun je het beste alleen nog 'groot' voer geven, zoals regenwormen. Mijn dieren krijgen dat kleine spul ook echt niet  :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Salasander

Ik gooi de wormen er gewoon in, er zit meestal wel een axolotl te wachten op eten dus ze worden snel opgegeten.
Maar ik weet al wat je zoekt, een knijper. Dit dient eigenlijk om stenen, planten enzovoort te verplaatsten, maar het is ook handig om je axolotls mee te voederen.

mariekex

ja ik heb m al.. maar het is toch geen riparium geworden ;)
Ik heb geen foto's.. Want ik snap niet hoe andere dat doen maar alles is wazig bij mij.. :(
x

mariekex

Enkele foto's van de bak & axo's met de gsm getrokken, want het fototoestel maakt het nog waziger.. :)
Niet op de zuurstof draad & de filter letten,
het is een lelijke oplossing voor weinig uitstroom te hebben..
& ook niet op de achterwand.. ik moet er nog eentje gaan halen & er is nu tijdelijk een witte folie over geplakt omdat de bak voor het raam staat & algen had :)



En de axo's: Vreetzak & witte ^^


joost.v.wijk

Het is mooi ingericht, alleen het grind wat je hebt gebruikt, is split, en dat is vrij scherp. Ik hoop dat je er geen problemen mee krijgt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

mariekex

Tot nu toe heb ik er idd nog geen problemen mee gehad,
maar de volgende keer dat ik de aquarium volledig uitkuis (volgende maand dus) gaat er een laag zwart terarium zand over.
Omdat ik idd zie dat ze af en toe een steentje durven uitspuwen.. :)

joost.v.wijk

Het is fijn genoeg, om geen verstoppingen te veroorzaken bij deze grootte v.d. dieren, maar kan wel inwendig beschadigen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis