foto's van mijn bak en axolotls

DannyS

Ik zou de 'goude' apart zetten als ik jou was. Deze is een stuk kleiner dan de rest en het zal me niet verbazen dat je een keer in de bak kijkt en hem half in de bek van een andere axo ziet zitten.

mamapriscilla

dat hij zoveel kleiner is valt wel mee hoor . maar op de foto lijkt het wel zo .

hij is 2 cm kleiner als de kleinste zegmaar

Salasander

Ik zou er die vissen uitsmijten. Ze zorgen voor voedselconcurentie, stress en ziektes, zeker die black molys die zijn zeer rap ziek. En Black Molys zijn trouwens warmwatervissen, ze kunnen dus zowiezo niet bij axolotls.
Voor de rest zijn het wel mooie axolotls en dat je zand gebruikt is ook goed.

mamapriscilla

mijn axolotls zijn 1,5 jaar en zitten al sinds ik ze heb met vissen .  en nog nooit problemen gehad
bijna nooit dode vissen
en de guppen an black mollys  fokken genoeg en dat eten mijn axjes weer op  

oja en mijn black mollys zitten al heeeeeeeeel lang op koud water ik heb ze zeker al 4 jaar  

en ze kunne wel degelijk op "koud" water

we willen een water temp van ongeveer 22 / 26 en ze zitten op 20 graden dus kan prima want zoveel verschilt het niet

joost.v.wijk

Citaat van: mamapriscilla op februari 03, 2010, 04:06:48 PM
mijn axolotls zijn 1,5 jaar en zitten al sinds ik ze heb met vissen .

En hoe lang heb je de Axo's dan?

Citaat van: mamapriscilla op februari 03, 2010, 04:06:48 PM

oja en mijn black mollys zitten al heeeeeeeeel lang op koud water ik heb ze zeker al 4 jaar 

en ze kunne wel degelijk op "koud" water

Black molly's houden van een temp. van 28-30°C. Dat ze het uit kunnen houden bij koelere temperaturen, wil nog niet zeggen dat dit goed voor ze is.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

mamapriscilla

De Black molly is een volledig zwarte vis, die over het algemeen in zoet water, liefst in groepen, wordt gehouden. Het is een kweekvorm van de wilde soort, Poecilia sphenops, die een zilverachtige kleur heeft, vaak met veel zwarte stippen. De wilde soort komt in brak water voor, van Mexico tot Colombia. Het is een vis uit het geslacht Poecilia, uit de familie Levendbarende tandkarpers.

De Black molly leeft liefst in water dat dichtgegroeid is met planten.

De juiste temperatuur om de vis te houden is 22-28 graden. De black molly is levendbarend. Het mannetje heeft dan ook een gonopodium dat inwendige bevruchting mogelijk maakt. De vis is omnivoor, maar is vooral een algeneter. Hij is makkelijk te houden en plant zich net als de verwante guppy gemakkelijk voort. De mannetjes worden tot 6 cm groot, de vrouwtjes maximaal 8 cm. Deze omvang bereiken de vissen alleen als ze in een ruim aquarium worden gehouden. De vis wordt 1-4 jaar oud.

en mijn axolotls zijn iets meer als 1,5 ze waren 3cm toen ik ze kreeg

robkeulers

ALs je teksten zoals bovenstaand van een andere bron gebruikt, dan moet de bronvermelding er wel bij gezet worden! Graag alsnog even doen.

mamapriscilla

Citaat van: Rob Keulers op februari 04, 2010, 01:48:15 PM
ALs je teksten zoals bovenstaand van een andere bron gebruikt, dan moet de bronvermelding er wel bij gezet worden! Graag alsnog even doen.

oke zoek hem even op en zet hem er bij :) sorry

petro pees

Het feit dat je duidelijk aangeeft 'hoe of wat' is een pluspunt voor jou!!!
Ik ben geen voorstander van het mixen van soorten,maar ook bij mij zwemmen gupjes
bij mijn salamanders.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Citaat van: petro pees op februari 05, 2010, 07:34:12 AM
Het feit dat je duidelijk aangeeft 'hoe of wat' is een pluspunt voor jou!!!
Ik ben geen voorstander van het mixen van soorten,maar ook bij mij zwemmen gupjes
bij mijn salamanders.Hoewel bij bijna alle tropische vis wordt aangegeven dat zij 22 graden
of meer nodig hebben,worden er veel al vanaf 18 graden gehouden.(zeker de levendbarende)
Petro
Tylototriton Shanjing

Roel

Ben er geen voorstander van maar het feit is nou éénmaal vaak worden vissen er bij gehouden.
Op zich kan het denk ik geen kwaad als de guppen etc. gebruikt worden als afwisselende voedsel bron.
Mijn ervaringen met black molly's (wel een tijd geleden) was dat ze behoorlijk vatbaar zijn(waren) voor schimmels en witte stip. Voorheen werden deze vissen dan ook vaak gehouden in een aquarium als gezondheid indicatie. Bij het houden van deze dieren op wat zachter water(pH 7 of wat lager) werden ze veel minder bevattelijk voor deze aandoeningen echter liep de kweek wel wat terug.
Overigens komt deze vis van nature niet voor en is het een kweek variant zoals eerder al werd aangehaald.