gebroken pootje

robkeulers

het is ook een buitengewoon onprettige actie, maar alle andere opties zijn inhumaan in mijn beleving. Zodra je gaat klooien met een overdosis (kruidnagelolie of wat dan ook) of het invriezen van je dieren sterven ze een langzame dood. Volgens mij is de snelste manier de beste voor het dier, en dat staat uiteindelijk voorop.

(voel me net zo'n bruut soms als ik mijn eigen bericht terug lees whaha)

Monique

Ik denk dat ik zo'n idioot ben (omdat ik het gewoon niet durf en mijn man al helemaal niet) die in paniek naar de dierenarts gaat en het dier voor een klein vermogen laat inslapen
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Ik kan me dat goed voorstellen. Ik durf niet te zeggen of ik het ook zou doen..

Ik weet trouwens niet of het 'inslaap spul' van de dierenarts even goed werkt op salamanders.

joost.v.wijk

Rob heeft gelijk. Die manier gaat wel het snelste, en is dus het minst pijnlijk. Als je met levende dieren werkt, heb je uiteraard ook wel eens met de dood te maken. Ik werk vanaf mijn 16e in dierenspeciaalzaken, en er zijn maar weinig mensen die weten hoe makkelijk kleine dieren (knaagdieren, konijnen en vogels) kunnen worden gedood.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Ik denk dat we het daar volledig over eens zijn!

Helaas is de werkelijkheid dat het soms gewoon nodig is om een dier uit zijn lijden te verlossen.