Cynops Orientalis leggen weer eitjes.

stijnzeger

Fijn Joost, ik heb de eitjes verleden jaar per 10 stuks (ongeveer) apart gehouden in kleine bakjes en deze minimaal 1 keer per week ververst met schoon water, nadat ik deze behandeld had met Esha 2000. De uitval was door beschimmeling hierdoor minimaal. De vrouwtjes leggen nog steeds, dus als er nog een derde partij is die ze wil opkweken dan hoor ik dat graag. Normaal had ik het zelf wel gedaan, maar mijn tijd is kostbaar wij gaan de komende maandan verhuizen van het Westen naar de Veluwe, vandaar.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

joost.v.wijk

ach, als je weer een partij hebt, hoor ik het wel

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

De stand tot nu toe: 39! goede eitjes, 1 larfje :) en 14  :'( beschimmelde eitjes.

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Van de 39 goed ogende eitjes is nu weer 1 larfje uitgekomen en zijn er 18 eieren ontwikkeld. Heb dus in totaal 34 eitjes die niet zijn ontwikkeld.
De larven doen het schijnbaar goed. Ze worden gevoerd met de kleinste watervlooien. De eerste larve wordt al aardig actiever.
Ze zitten bij een temperatuur van ongeveer 18°C.

H. orientalis
L. laoensis

stijnzeger

De dames leggen nog steeds, als je nog een lading wilt hebben (of iemand anders), dan hoor ik dat wel. Anders laat ik ze zitten en of ze beschimmelen of ze komen uit of ze worden door de ouders genuttigd!!!!!!!!!!!!!!!!!

stijnzeger

Robert "Cynops freak" wil een partijtje hebben, als hij de 10 euro betaalt inclusief de 7 euro verzendkosten, stuur ik de volgende lading naar hem (weer ongeveer 40 eitjes). Zo niet dan krijgt Joost nog een zending. Is een belangrijke kweekgroep van de Cynops Orientalis in Nederland. Leuk dat anderen ze willen opkweken.

Robert van Diest

Ik moet even kijken of ik het geld op mijn rekening heb staan, stijn. Dan moet ik het nog even aan mijn ouders vragen, maar dat zal wel geen probleem zijn  ;D

Robert van Diest

Hej,

Ik hoorde net via MSN van een persoon dat geld vragen voor de eitjes niet toegestaan is ofzo. Ik kom het hier toch maar even vragen, voor ik iets stouts doe..  ::)

joost.v.wijk

Zeger vraagt toch ook geen geld voor de eitjes??? Alleen de verzendkosten, maar da's logisch toch?

H. orientalis
L. laoensis

Robert van Diest

Nee ik bedoelde niet de verzendkosten. Hij vroeg 10.00$ voor de eitjes. 7.00$ verzendkosten en 3.00$ bijbetaling

joost.v.wijk

3 euro's voor 40 eitjes... Is dat een probleem?

H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Iedereen moet doen wat hij zelf wil, ALs Zeger 500 euro per eitje wil vragen, dan kan hij dat. De keuze is aan jou om ja of nee te zeggen.

hij vraagt de verzendkosten, en 3 euro verpakkingskoste en een kwartje voor de moeite ;D ;D ;D. Daarmee kom je uit uit precies een tientje.  ;)

petro pees

Tja,het is die "25 cent" die het 'm doet hé!! >:(   :D :D
Stijn het is en blijft een mooi gebaar! ;)
Petro
Tylototriton Shanjing

stijnzeger

Heel bijzonder dat de 3 euro extra een probleem wordt en dat ik dan ter discussie kom te staan. Maar goed zowel Andre als Joost heb ik een partijtje gestuurd en daarbij verteld dat ik gezien onze verhuisomstandigheden geen tijd heb om dit alles te verzenden. Mijn oudste zoon Jelle zorgt dus dat de eitjes uit de bak worden gehaald, hij doet ze in een flesje, zorgt voor een doos en kranten, verpakt deze, zorgt dat het adres op een a4-tje komt. Plakt de hele toestand dicht en zorgt dat het pakketje via het postkantoor wordt verzonden. Inderdaad houdt hij dan zo'n 3 euro over voor zijn werk. Dit in overleg met betrokkenen gedaan en zonder enige problemen. Kortom transparant en voor iedereen duidelijk. Je hoeft ze niet te nemen!!!!!!!! Ik begrijp dus via deze discussie dat Robert afvalt. Gelukkig wil Joost nog een partijtje hebben en wil Harry ze ook nog voor educatie. Ik stel aldus voor dat ik Harry de volgende partij stuur en dat als mijn dames blijven leggen, Jelle die uit de ouderbak haalt en er nog een partij naar Joost gaat. Ik hoor graag jullie reactie.

Marloes

Hoi,
IS dit soort makkelijk te houden? Zit me af te vragen of het voor de leerlingen niet leuk is om te kijken hoe ze van klein naar groot groeien.