Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Landbewoners

Roy

Beste forum leden,

Ik heb even een vraag betreffende, salamander soorten die het meerendeel op het land leven en wijnig in het water. Zouden jullie mij wat namen van soorten kunnen opgeven van de soorten die meer tijd op het land verblijven, en die in hun terrarium dus wijnig water nodig hebben. Mocht iemand een soort te koop hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt,
Groeten
Roy

Coen Deurloo

Als landsalamanders zijn de Ambystoma (Molsalamander) soorten erg populair, zoals de Tijgersalamander (Ambystoma tigrinum). Ook de krokodilsalamanders zoals de Tylototriton shanjing leeft voornamelijk op het land (Bedankt voor die informatie Rob).

Roy van Grunsven

Verder de salamandra soorten natuurlijk

rob

Misschien is het een beetje off-topic, maar klopt het als ik stel dat er in verhouding meer wildvang landsalamanders zijn?

Van de dieren die je aquatiel kan houden weet ik wel een rijtje op te sommen van soorten die regelmatig nagekweekt worden, maar bij de landsalamanders is de spoeling dunner, of niet?

***ik neem de salamandra soorten niet mee in deze stelling, ik weet dat je de salamandra salamandra soorten in Duitsland mag houden, en dat ze daar veel nagekweekt worden. Maar de salamandra algira, Corsica etc worden hier voor mijn gevoel nog niet in die aantallen nagekweekt dat het naam mag hebben, of zit ik er nu helemaal naast?***

kevin

Ik ben nu proberen grond aan het verkrijgen om Ambystoma mavortium en melanostictum te gaan kweken. Tenminste ik hoop dat dit zou kunnen lukken daarom zoek ik er ook meerdere exemplaren van.