Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Mijn bak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Maartje*

Hallo allemaal, ;)

Ik ben net met mijn vader aan een C. orietalis bak begonnen, met rondom planten, aarde, mos en gras, en in het midden natuurlijk water! ::)
Er zijn 3 zwarte schotjes in de bak gekit waar stenen tegenaan geplakt zullen worden.
Er zit ook een achterwand in. :D

Voor degene die het leuk vinden heb ik foto's van de opbouw waar mijn vader en ik al mee bezig zijn, of gaan. ???
Ik heb nu een foto, maar die is een beetje onduidelijk..
Er komen nog meer foto's. ::)

Tips en reacties zijn altijd welkom!

Alvast bedankt, Maartje Slot  :-*

*Maartje*

P.s

De bak is nog niet schoongemaakt..:P

petro pees

Hoi,
Las dat de bak nog niet schoon is gemaakt,wou eerst reageren van;HOE KAN JE DAT NOU PLAATSEN!!!!!
Maar merkte toen dat je het zelf schreef. :D
Ik wens je veel succes met het opzetten van je bak en ben nieuwsgierig naar de foto's.
Petro
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Dat ziet er gaaf uit, maar pas op dat je het overzicht niet kwijt raakt, in zo'n drukke bak. C. orientalis is maar een klein salamandertje, en je bent ze zo kwijt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

*Maartje*

Bedankt,
;) ;)
Ik ga hem zeker nog even schoonmaken, en zorg ervoor dat ik het overzicht niet kwijtraak.. :P

*Maartje*

#5
Heb nog wat plaatjes geschoten, 8)

Alleen zitten er wel behoorlijk wat krassen op mijn bak.. :-[

Maar dat vind ik helemaal niet erg, en de kwaliteit v/d foto's is niet mooi, heb ik gemaakt met mijn mobiel.. :P

Er is een foto van een hoek, daarin komt en plant, en een groot stuk hout, dat is de achterwand.. en voor de rest nog wat plaatjes.. :D

Er zit dus nog niks levends in! :-\
Hopelijk vinden jullie de foto's leuk,,

P.s over een tijdje zet ik er weer wat op..
:-* :-* Maartje

*Maartje*

P.s,

Er komen dus C. orientalis in, en ik ben nog steeds op zoek, :-\
Dus misschien weet iemand hoe ik er aan kan komen ???
Of misschien heeft iemand over een tijdje zelf wel nakweek  :-X

Haha,
Groetjes Maartje :-*


joost.v.wijk

Kijk er wel mee uit, dat dit soort salamanders, als ze al worden aangeboden op beurzen, grotendeels wildvang zal zijn.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Alathariel

Maar waar moet je ze dan vandaan halen? Dierenwinkels hebs soms wel wat amfibieƫn zitten, maar of dat nou een goeie plek is...

joost.v.wijk

 ??? nou, bij kwekers en liefhebbers van salamanders. Deze zijn er hier genoeg


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

elleke

Alathariel,
Haal deze dieren aub niet in een dierenwinkel.
IK had er van een jongen die een winkel bleek te hebben.
Van de 6 dieren heb ik na 2 maanden nog 1tje over.
Ze hadden allemaal salamanderpest.
bleek wildvangst te zijn en geen nakweek.
Hoop mij eentje er nog altijd door te krijgen.
Dat tot nu toe goed gaat.
grz elleke

Alathariel

Ik heb zelf alleen maar een axolotl hoor, geen 'echte' salamanders :) . Maar die axolotl komt wel uit een dierenwinkel. Zou er nu graag een tweede bij willen, maar geen idee waar ik die vandaan moet halen dus. Dierenwinkel is ook tegen mijn principes, ik vind dat die geen dieren zouden moeten verkopen, maar nu hoor ik dus dat een beurs ook al niet echt een geschikte plaats is... Zo heel veel dieren worden hier op het forum ook niet aangeboden, dus tsja, dan wordt het wel lastig.

joost.v.wijk

Er worden genoeg Axo's aangeboden hier. Hoeveel wou je er hebben dan? ???


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: Alathariel op februari 16, 2010, 09:27:40 AM
Ik heb zelf alleen maar een axolotl hoor, geen 'echte' salamanders :) . Maar die axolotl komt wel uit een dierenwinkel. Zou er nu graag een tweede bij willen, maar geen idee waar ik die vandaan moet halen dus. Dierenwinkel is ook tegen mijn principes, ik vind dat die geen dieren zouden moeten verkopen, maar nu hoor ik dus dat een beurs ook al niet echt een geschikte plaats is... Zo heel veel dieren worden hier op het forum ook niet aangeboden, dus tsja, dan wordt het wel lastig.

Volgens mij eerder een kwestie van moeite doen. Je kan eventueel wat mensen pb'en die axo's hebben en kweken. In rubriek "salamanders aangeboden" staan regelmatig axo's, er zal wel iemand zijn die nog nakweek heeft.

Ps: maak anders even een eigen topic aan. Dit topic gaat namelijk over Maartje haar bak ;)