Hamm 13-3-2010

naeff002

Dit jaar wil ik een keer naar de beurs in Hamm, wie gaat er nog meer.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers

In Hamm vind je vanalles, maar ga er maar van uit dat het merendeel van de volwassen dieren wildvangdieren zijn, dat is iets waar je rekening mee moet houden. Er zijn voorbeelden bekend dat leden van de vereniging nakweek dieren zouden kopen, maar het bleken toch wildvangdieren te zijn. Pas dus op met je aankopen, doe alles weloverwogen.

in mijn beleving kun je beter eerst een keuze maken welke soort je zoekt, hier onderzoek naar doen, je inlezen enz enz enz.
Daarna ga je pas proberen die bepaalde soort te vinden. Op een beurs doe je toch al snel een impulsaankoop.

Nog even een tip voor de vuursalamanderkopers onder ons. De meeste salamandrasoorten zijn illegaal in Nederland. Koop alleen dieren waarvan je zeker weet dat je ze mag houden. Ik ken 2 voorbeelden van mensen die voor veel geld Salamandra corsica gekocht zouden hebben in Hamm en thuiskwamen met illegale terrestris. Laat je dus geen oor aannaaien! ALs je de soorten niet goed uit elkaar weet te houden, vraag dan hulp. De bewuste verkopers komen heel warm en vriendelijk over, en naaien je erna een oor aan, dus pas op!

robkeulers

Ik heb dit item toegevoegd aan de agenda.