Salamandra algira larven 2010

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Als ik zo de weersvoorspelling bekijk, zouden de eerste wel eens eind volgende week kunnen arriveren..(maar bij wie?)

do

Als ik je berichtje zo lees wil je er een wedstrijdje van maken. Met een andere had ik dit wel aangegaan maar ik weet dat jij erg graag wilt winnen...
Bovendien ben ik bang dat je je dieren tot het uiterste zal motiveren om snel jongen te krijgen.
Volgens mij zijn die tere salamanderslijfjes echt niet bestand tegen een stevige massage met jouw grote vingers  :D
Even serieus: wanneer de dames weer in de buurt van de waterbak verschijnen laat ik het je weten.

alibombali

Een van de leukste dingen van salamanders houden/kweken is het competitie-element....
En over competitie-element gesproken..hoeveel plakken heeft Belgie al te pakken op de spelen??   ;)

do

Vanavond in het buitenterrarium:
Verschillende marmers, karelinii maar ook algira's. Jammer dat het water in de bak nog bevroren is....

alibombali

Gisteravond ook bij mij de eerste Algira-dame....

bart

bij mij zitten ze ook al een paar dagen boven
maar nog niets speciaals gezien
grtz

Jari B

#6
Is er nog geen winnaar?  :P

robkeulers

Als er al iemand larven had denk ik wel dat hij dat direct zou melden..

Ik mis alleen de lol van dat competitie-element een beetje, maar dat zal wel aan mij liggen..

Jari B

Alex is er bij jou nog niks geboren?

alibombali

reken maar dat ik het van de daken schreeuw als er wat gebeurd..nee, ik vrees dat het een salamandra-larf-loos jaar voor me word... :'( :'(

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alibombali

Nee, het is nog niet te laat, maar ik heb de Algira-dame al een aantal keren gezien zonder de larf-afzetting.. ik heb er gewoon geen goed gevoel meer bij...

joost.v.wijk

Nog even afwachten dan. Het schijnt dat er de komende tijd nog wat neerslag komt.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Roel

Mag helaas niet meedoen aan deze competitie.
Veel succes allen

robkeulers

Dat ligt er aan waar je ze koopt Robbert. Ze zullen zeker niet goedkoop zijn.

Maar het probleem ligt op een ander vlak, de vraag is meer zijn ze überhaupt te koop, en helaas zijn ze slechts zelden verkrijgbaar. Deze dieren zullen dan meestal ook naar kennissen/vrienden gaan, waardoor de beginnende hobbyist weinig kans maakt.

Ik zou beginnen met in te zetten op makkelijk verkrijgbare soorten.