Salamandra algira larven 2010

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

alibombali

De laatste jaren zijn ze gewoon niet in de handel....

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op april 11, 2010, 03:35:24 PM

Deze dieren zullen dan meestal ook naar kennissen/vrienden gaan

Ja dat probleem ken ik momenteel met L. italicus. Worden redelijk gekweekt in UK maar nergens blijkt aanbod te zijn... 1ste x geluk mee gehad en ze na lang zoeken verkregen, 2de x lukt totaal niet...

Coen Deurloo

Citaat van: Steven De Craene op april 11, 2010, 04:08:18 PM
Citaat van: Rob Keulers op april 11, 2010, 03:35:24 PM

Deze dieren zullen dan meestal ook naar kennissen/vrienden gaan

Ja dat probleem ken ik momenteel met L. italicus. Worden redelijk gekweekt in UK maar nergens blijkt aanbod te zijn... 1ste x geluk mee gehad en ze na lang zoeken verkregen, 2de x lukt totaal niet...

Geef het wat tijd, over een paar jaar is er genoeg L. italicus, wellicht dankzij de groep die je mij had gegeven ;)

alibombali

Wat het bij mij heel goed doet in de buitenbakken zijn de Marmers....
(ik overigens niet helemaal onbevooroordeeld want ik heb er nog plenty in de aanbieding)

do

Zet ik net een negatief bericht in een andere rubriek over buitenterrariums ( sta ik nog steeds 100% achter)
kom ik net buiten zwemmen er min 4 algira larven in het buitenterrarium.
Zal ze er morgen uit vissen. Jullie lezen nog wel hoeveel het er werkelijk geworden zijn.

robkeulers

Mooi Do! eindelijk positief salamandra-nieuws!

Zonde dat je niet weet van welke vrouw het is  ;)

do

Hoi Rob,
Ik heb net 7 larven uit het bakje gevist. Ik heb ook een vermoeden welke dame het was...
Zal straks nog 1 keer kijken. Je hoort nog wel even van mij.
Groet Do

alibombali

keurig JoDOkus,
Het ziet er naar uit dat ik voor het eerst in 5 jaar geen larven krijg.... :-[ :-X

do

Hoi Alex
Zie je nog wel oude dieren? Ik had al weken geen sal. gezien en nu komt er zomaar een vrouw te voorschijnlijk en begint meteen te bevallen(hoe heet dit eigelijk bij salamanders?).
De algira's zijn bij mij, waarschijnlijk zijn door de strenge winter gevolgd door de droge periode, nauwelijks actief geweest. Ik heb er twee keer 2 gezien maar maar ik weet niet eens of de rest de winter heeft overleefd.
Hoe zit dit bij jouw?

alibombali

De afgelopen weken, maanden zag ik haar regelmatig....er zat gewoon niks in...

naeff002

toch wel goed nieuws dat er toch ergens nog wat is.

Alex, hoop dat je toch nog larven gaat krijgen
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

do

Vanmorgen zaten er weer larven in de bak. Ik denk dat ze nu wel klaar is.
Het totaal is 11 geworden, waarvan er 1 (door mijn klungeligheid) is doodgegaan.
Ik hoop dat ik ze door dit stadium heen krijg.