Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



help

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paulfcu

Dag lezers ,

Ik heb voor het eerst een legsel gekregen wat 2 dagen geleden uit is gekomen.Daar heb ik watervlooitjes
in gedaan,maar ik zie ze nooit eten.Nu ben ik bang dat ik ze verlies.Ik weet dat je dat aan het buikje kan zien,maar dat blijft bij iedereen wit.Wat kan ik daar aan doen????

Gr Paul

joost.v.wijk

Je hoeft je nog geen zorgen te maken hoor. De eerste 4-5 dagen eten larven niet. Dan teren ze nog op de dooierzak. Watervlooien zijn prima, zolang ze maar klein genoeg zijn. Anders kun je ook zelf Artemia kweken. Pasgeboren Artemia zijn (net als jonge watervlooien) klein genoeg om gegeten te worden.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

paulfcu

Bedankt Joost voor je snelle reaktie.Ik ben weer wat gerustgesteld ;D ;D

paulfcu

Ze zijn afgelopen donderdag uitgekomen en nu eten ze nog steeds niet.Artemia hebben ze nu nog niet bij de winkel waar ik kom dus ik doe het alleen met watervlooien.Ik heb er wel al een paar uitgehaald die dood waren. :'( :'(

Alathariel

Ik ben ook een legsel axolotls aan het grootbrengen en bestel mn artemia op internet, kreeg een link van iemand hier. Gaat om deze zakjes: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/visvoer/fokken/68017

Joey Immers

Op watervlooien zouden ze het prima moeten doen, eventueel nog even de luizen door een zeef heen doen zodat je weet dat het grote spul eruit is.
En uitval bij larven heb je meestal wel.
succes ermee ;)

gr
Joey immers.

hypselotriton orientalis

paulfcu

Ik ben vandaag naar een zaak geweest die baby artemia verkoopt.Ik heb ze nou gemengd met de watervlooien dus duimen maar.Alathariel nog bedankt voor de link.

Roel

Artemia's zijn ook heel makkelijk zelf te kweken in een literfles. Weet niet of ze bij jullie een Hornbach in de buurt hebben maar daar verkopen ze startsetjes van het merk sera. In de wat betere aquariumzaken zullen ze die ook vast wel hebben. Het is heel eenvoudig. 3/4 liter water in de fles met twee tot drie lepels (zee)zout van de supermarkt, luchtpompje erop en op kamertemp. kweken binnen 24 uur heb je dan als het goed is naupliën.
Succes

herman Overmars

wij hebben in de dierenwinkel van het merk hobby kweek units voor naupili gekocht, hoeft geen beluchting op is een soort schaal systeem met tussen schotten en een lichtgat in het midden,waar een zeefje in hangt werkt als een zonnetje, ongeveer 90% van de eitjes komen uit, de eieren kan je trouwens ook gewoon in de betere dieren winkels kopen o.a. bij jumper van het merk JBL, zijn niet goedkoop maar wel erg goede kwaliteit

succes
Tylototriton Shanjing 4,5

Alathariel

Die schaal heb ik ook ja, kost niet veel, en werkt perfect :) . Daar gooi ik dan dat zakje mix in waar ik de link van postte, en in 36-48 uur heb ik artemia die ik kan voeren :) . En dan kan ik bijna een week lang 2x per dag er een mooie portie uithalen. Ideaal.

Roel

De schaal methode heb ik ook lang gebruikt werkt prima. Dit systeem bestaat al minimaal een 30 tal jaren. Het enige nadeel ervan vindt ik dat het sneller gaat ruiken dan de flesmethode maar dat is persoonlijk.
Een héél groot voordeel ervan is dat de eierschalen heel goed gescheiden worden van de naupliën.
Via zajac kun je echter voor een heel schappelijke prijs eieren aanschaffen(pondsblikken). In de vriezer zijn deze erg lang houdbaar zonder verval van uitkomst.