Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Gevangen salamander

Anaid

Hallo allemaal,

Vanmiddag heeft m'n zoontje van 8 een mini-salamander gevangen.
Nu hebben wij er hier elk jaar ( 's avonds) heel veel in de tuin rondlopen, dus niet echt vreemd.

De eerste keer dat hij het beestje vasthield, liet hij hem los, omdat hij zei dat hij gebeten zou zijn.
Ik heb geen verstand van Salamanders, maar mijn zoontje is er zo trots op.
Van de buren kregen we meteen een soort aquarium met kiezeltjes, nepplantjes en een mini bloempotje.
We hebben de bak een klein laagje water gegeven en een soort strandje aangelegd, met verse plantjes
Momenteel zit het ukkie ( met staart ongeveer 3 cm) in het bloempotje, maar ik vind het zo zielig voor het beestje.
Weet niet wat te voeren en verzorgen.
Zal morgen een foto maken en hier plaatsen en hoop dat jullie mij wegwijs willen/kunnen maken.

joost.v.wijk

Welkom op het forum.

Inheemse salamanders zijn bij wet verboden te houden in gevangenschap. Het is voor het beestje beter om hem weer terug te zetten in de tuin.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Helaas!

Het is super leuk, die salamanders, dat kunnen we hier allemaal beamen. Probleem is alleen dat je inheemse dieren niet mag vangen om ze in een bakje te doen. Zet het beestje maar weer snel terug waar je het gevonden hebt.

Als je zoon enthousiast is en blijft zijn we graag bereid om jullie meer uitleg te geven en evt. te helpen aan een leuke beginnerssoort die je wel mag houden.

robkeulers

Typisch geval van gelijktijdige verzending! haha

joost.v.wijk

Ach, beter een 'dubbele' post dan totaal niks. Zo weet Anaid in ieder geval waar het op staat.

H. orientalis
L. laoensis

Anaid

Bedankt voor jullie reacties, en ik zal er zorg voor dragen dat mijn zoontje hem morgen terug in de tuin plaatst.