Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Lente

Monique

Ik merk trouwens niet alleen buiten het lentegevoel op maar ook binnen lijkt het toe te slaan. De anders zo slome paramesotritons zijn erg aktief  ;D. Komen al vroeg in de avond uit hun schuilplaatsen en ik heb voor het eerst sinds tijden weer fanatieke raamklevers gespot. Ook zitten ze dicht bij de waterrand. Maar ze lijken mij nog te jong om over te gaan naar de volgende fase. Ook zijn er nu enkele dieren die overdag uit de schuilplaats blijven.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Marloes

Bij ons zijn de padden en kikkers ook weer luidruchtig aanwezig. Was de eerste keer wel even luisteren waar het geluid van daan kwam. Helaas nog geen watervlooien te bekennen  :-\.
Poezen willen ook graag naar buiten en de kater is alweer flinkt aan de wandel ondertussen. (hij is geholpen maar gedraagd zich als een echte kerel haha) ::)

Coen Deurloo

Bij mij thuis in de vijver zie ik al bolle vrouwtjes van L. vulgaris eitjes afzetten in de planten, af en toe zie ik een bruine kikker op de rand zitten, verder gebeurt er weinig in het zonnige zeeland ;). In Limburg heb ik al flink wat padden gezien, vuursalamanders en larven, en een hoop alpenwatersalamanders.

Heerlijk, die lente!

sebastien_lovesalamanders

ik heb met mij vriend een piepklein vijvertje van 60 op 30 cm gemaakt en er zit een heikikker in

Robert van Diest

Ik ging gister skaten met een vriend, en ik reed bijna over een pad heen  :o Ik kon er nog net overheen springen. Ik heb hem daarna even naar de sloot gebracht waar hij duidelijk heen wilde.

André

Zoals beloofd, hier een paar foto's van padden.
Zowel van de mannen die op kikkers zaten als van een man die wel een paddendame heeft kunnen vinden.
En nog een overzichtsfoto van die amfibieën paradijsje

gr. André

Edit: het ging even fout, sorry ;)

amy22

@ André: mooie foto's!