nieuw aquarium gemaakt

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jef Janssens

afmetingen van het aquarium zijn 140cm*70cm*45cm

rob

Heej,

welke soorten hou je in deze bak, en heb je ook een foto van het vooraanzicht?

groetjes ROb

Jef Janssens

hier het zijaanzicht. hij draait nog maar een dag of 2,het water moet nog wel klaren.
ik weet nog niet zeker wat ik erin ga zetten,maar ik denk dat het mn kweekgroep T. verrucosus zal zijn.

Coen Deurloo

Schitterende bak Jef, heel inspiratievol!

jemull

Jeetje ik sta echt even met een open mond hier na te kijken, schitterende bak. Zoals Coen al zei zeer insperatievol  :o

Salasander

Heel mooie en vooral ruime bak.
En die plant in het midden op addt hout, is dat Anubias?? Als het anubias is dan zet je hem beter onderwater.  ;)

Roy van Grunsven

Veel aquariumplanten zijn in feite moerasplanten die in het wild vaak met hun bladeren boven water groeien.
Anubias is hier een voorbeeld van.

Salasander

#7
Weet ik maar ik dacht dat ze beter groeien in het water. Maar als ze boven het water staan moeten ze inderdaat een zeer hoge luchtvochtigheid hebben.

jemull

Beste jef,

Wat voor een plantenbestand heb je er nog meer in, dan Anubias?
Want ik ga binnenkort net zon soort maken, en verwarm je het water ook d.m.v een verwarmingselement ?

Groetjes Jeffrey

Coen Deurloo

Het lijkt mij een goed plan om een lijst met goed groeiende koudwater planten te maken.

Jef Janssens

de bak is onverwarmd,maar daalt niet onder 18°C.
ik moet inderdaad nog een dekruit op de bak leggen zoals mijn broer al zei.
of alle planten goed gaan groeien moet ik nog afwachten ,de bak draait nog maar een weekje.

chrisvo

Echt een prachtige bak joh! Ik zal dit concept in het achterhoofd houden want het is echt geweldig, vooral als de planten eenmaal goed groeien!

Groeten Christian

keffer

waarschijnlijk weer een domme vraag :D maar zo'n stukje glas in je bak kleven om water en land aftescheiden.. hoe kleef je da vast? gewone silicone?

Coen Deurloo

Citaat van: keffer op februari 17, 2007, 11:13:22 AM
waarschijnlijk weer een domme vraag :D maar zo'n stukje glas in je bak kleven om water en land aftescheiden.. hoe kleef je da vast? gewone silicone?

Hier kun je het best speciale aquarium siliconenkit voor kopen, dan weet je zeker dat je goed zit. Dit wordt bij veel dierenspeciaalzaken verkocht.