Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



ziekte?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yipee-ki-yay

In een paar dagen tijd zijn bijna al mijn axolotls ziek geworden. Sommige zijn zelfs dood gegaan. Ik heb nooit zieke beesten gehad dus ik weet me geen raad. Ik heb ze al enkele jaren en verzorg ze super. Ze krijgen regelmatig verse vis en regenwormen van me te eten. Nu is het zo dat ik ongeveer twee weken geleden twee witte erbij heb gedaan. Twee gele zijn dood gegaan en de rest ziet er ook niet gezond meer uit. Ik kom nu net na een weekend weg geweest te zijn thuis en tref het zo aan. Ik heb ze nu in een andere bak gezet en ga heel mijn aquarium leeg halen en schoonmaken. Heeft er iemand nog tips. Ik baal er erg van want ik ben best gehecht geraakt aan mijn beestjes. De twee witte zijn er volgens mij nog het beste aan toe. Misschien hadden ze een ziekte bij waar ze zelf immuun voor zijn? Twee gele zijn dood en de wildkleur (drie stuks) is er beroerd aan toe.

Marielle

Kun je wat meer details geven over hoe de gestorven axo's eruit zagen? Waren ze opgezwollen, hadden ze een witte waas etc. Misschien kunnen we aan de hand van wat meer details, duidelijkheid geven waarom ze zijn doodgegaan.

yipee-ki-yay

Ze waren niet opgezwollen, dit gebeurt meestal wanneer ze knel hebben gezeten. Wel hadden de wildkleur een beetje een geschilferde huid. Dit is allemaal in een week tijd gebeurd want hiervoor zagen ze er nog kerngezond uit. Ik heb de nog levende dieren inmiddels in een andere bak gezet. Mijn aquarium ga ik helemaal schoonmaken enzo.

yipee-ki-yay

Misschien heeft iemand een tip wat betreft medicijnen ofzo? Het kan in ieder geval niet aan de warmte van het water komen ofzo.