Vragen van een beginner

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flux

Hallo,

Zojuist heb ik me aangemeld voor dit forum, ik heb sinds 2 dagen een Axolotl geadopteerd en ik wil eigenlijk een paar dingen vragen.
De Axolotl is als het goed is ongeveer een jaar oud, maar ik vind hem nogal klein, hij is nu ongeveer 10 cm groot. De meid van wie ik hem heb overgenomen heeft hem een hele tijd geen eten gegeven omdat volgens haar de dierenwinkel geen eten verkocht in de winkel. Kan het zijn dat hij hierdoor kleiner is gebleven?
De Axolotl staat nu 2 dagen op mijn kamer en er heeft zich volgens mij een kaamlaag gevormd, dit was de term die ik vond op het internet. Het is een soort olie achtige laag, ik heb hem nu min of meer verwijderd me een glaasje. Hoe kan het dat deze laag zich al na 2 dagen vormt? De bak was helemaal leeg 2 dagen geleden en ik heb hem gevuld met vers water.

Alvast bedankt!

joost.v.wijk

Die laag kun je verhelpen d.m.v. een luchtpompje. Het kan verder geen kwaad, dit olielaagje zijn dode micro-organismen en bacterien. Waarschijnlijk via planten meegekomen, en gestorven door het verse water.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Erwin Bakker

Ik lees uit je bericht dat je de axolotl meteen in vers water hebt gebracht. Hoewel dit niet perse een probleem hoeft op te leveren is het beter om in het vervolg, bijvoorbeeld bij een verversing, "vers water" dat al een dag in dezelfde kamer heeft gestaan te gebruiken. Alleen al voor de temperatuur is dit een goede methode. Succes met je adoptie axolotl!

Flux

ja klopt, ik heb sowieso het water eerst een dag laten staan voordat ik de Axolotl erin deed.