Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Helaas

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy

Beste forum leden,

Vandaag kreeg ik per post een aantal flessen met water met daarin Axo larven van een forumlid.  Helaas zag ik toen ik de doos openmaakte dat nagenoeg alle larven dreven in de hals van de fles tegen de dop aan, dus dood (geen lucht in de flessen, water zat tot aan de dop)

Nu heb ik alle larven in een grote bak water gedaan met plantjes, met de hoop dat ze nog bijkomen maar ik zie nu dat de weinige die nog bewegen ook allemaal langzaam op hun rug gaan drijven.

Wat is nu de beste manier om de overlevende wel in leven te houden?

Groet Roy

p.s. en maar op zoek naar nieuwe.

Monique

Ik denk dat je er weinig meer aan kan doen dan afwachten. Ik heb ook wel eitjes verzonden maar larfjes zijn veel kwetsbaarder.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

joost.v.wijk

Foutje van de verzender: minsens de helft van het volume had uit lucht moeten bestaan. Eieren kunnen idd wel zo verstuurd worden. Een beetje eerlijk forumlid stuurt je nieuwe larven.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Roy


robkeulers

Citaat van: joost.v.wijk op april 20, 2010, 09:54:01 AM
Foutje van de verzender: minsens de helft van het volume had uit lucht moeten bestaan. Eieren kunnen idd wel zo verstuurd worden. Een beetje eerlijk forumlid stuurt je nieuwe larven.

Larven per post versturen is een slecht plan, daar overleeft weinig tot niks van. Eitjes per post sturen is wel mogelijk.

Monique

Nou mocht je van diegene geen nieuwe larfjes meer krijgen, dan heb ik nog wel eitjes. Mijn als axolotl vermomde konijnen blijven maar doorgaan. ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu