Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



vraagje

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paulfcu

Mijn eerste legsel is op 8 maart uitgekomen en dat is van een albino(man) en van een goudkleurige(vrouw).
De tweede legsel op 22 maart ook van een albino(man) en een wildkleur(zwarte vrouw).Bij sommige zijn er al achterpootjes zichtbaar.Nu is het vreemde(vind ik dan)ze zijn allemaal wildkleur,wel in een lichtere vorm.Het
zijn er ongeveer 150 stuks.Ik kan helaas geen foto er op zetten,want mijn camera is gesneuveld.Ik dacht als je een witte en een goudkleur bij elkaar zet,dan zullen de larfjes wel een van die kleur hebben.Bij een zwarte en een witte kan ik het begrijpen.Wie kan mij daar iets meer over vertellen?????

Gr Paul

joost.v.wijk

Ligt ook aan de ouders van de ouders van de ouders etc. Tegenwoordig zijn het net toverballen, er kan vanalles uitkomen.
Je kunt erfelijkheidsleer gaan bestuderen  ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

paulfcu

Wel lastig ze gebruiken allemaal mooie woorden in het engels :-\ :-\

Monique

Het gen voor de albino variant is recessief = a. Het gen voor wildkleur is dominant. Dus je wildkleurvrouw draagt in ieder geval een recessief gen bij zich wat de licht gekleurde diertjes veklaard
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu