Toch nog 1 :)

Marielle

Ergens in november/december postte ik dat mijn mannetje (C.p.sasayamae) zich aan het uitsloven was voor mijn vrouwtje. Dit is enkele maanden zo door gegaan (totdat mijn mannetje plotseling overleed een paar weken geleden). Hij haalde alles uit de kast om maar een beetje indruk te maken op het vrouwtje, hij had een mooie blauwe staart, wapperde de hele dag door, achtervolgde haar als een echte stalker en beukte tegen haar aan. Elke keer zwom het vrouwtje ongeinteresseerd van hem weg.

Dus ik dacht, dan regel ik er extra vrouwtje bij, misschien trap die wel in het charme offensief. Dus, ik kon van Robjan een vrouwtje overnemen die ik in Houten ophaalde. Helaas ging mijn mannetje daarvoor dus dood, waardoor ik met 2 vrouwtjes zat en geen man.

Zoals elke avond, voordat de tijdschakelaars het licht uit doen, werp ik nog een blik in elke bak om te kijken of alles nog goed is. Alles was rustig, mijn dobro's waren nog druk aan het leggen, de marmers die ik woensdag van Kenny kreeg ook, de verrucosus hingen rustig in de waterpest en de 2 vrouwtjes C.p.sasayamae waren beiden aan het eten. Ik verbaasde mij over hoe mooi rood mijn vuurgarnalen worden, vooral tegen het javamos komen de kleuren mooi uit. Toen viel mijn oog op een wel heel aparte garnaal tussen het javamos....een LARF!! Gauw een netje gepakt en een bakje en met wat geluk het larfje eruit gevist.

Nooit geen enkel eitje gevonden en dan nu toch een larf. Hij/zij heeft al voorpoten, en de achterpoten beginnen ook al zichtbaar te worden. Is mooi bruin van kleur met een donkere horizontale streep over de kop/ogen. Ik ben er erg blij mee, maar vooral verbaasd. Ik dacht dat het mannetje geen geluk had bij dit vrouwtje, maar toch wel! Of er meer larven zijn weet ik niet, maar ik ben al blij met deze ene. Het aanrecht is nu omgetoverd tot kraamkamer, naast de 500 dobro eitje en de 80 marmer eitjes, staat nu dus ook een C.p.sasayamae larfje.

Apocalyptica139

Dat de vrouwtjes niet geinteresseerd lijken is normaal. Bij mij lopen de drie vrouwen met eieren op altijd ook zo ongeinteresseerd weg terwijl de mannen voor ze blijven wapperen en ze de weg versperren en ieder jaar weer zetten ze alledrie bevruchte eieren af. Maar leuk te horen!