Nieuw Terrarium.

aron545

Wel zat ik met een probleem ik kon mijn slang van mijn pomp niet ergens door heen doen dus gaat me vader een gaatje boren in het glas.
Het is een soort manier da ik niet heel de draad er uit kan halen maar een gedeelte  dat ik van ong. 2 meter uit mijn bak de pomp kan verschonen. De spullen die ik heb gekocht om een achterwand te maken.
Update:
Foto's
Foto1: De polyesterhars.
Foto2: De tegellijm.
Foto3: Het piepschuim, Je ziet een stuk eraf daarvoor kregen we 25% korting en ik heb toch niet al de piepschuim nodig.

MartinS

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Als je toch een gat moet maken en gaat kitten waarom kies je er dan niet voor verluchting boven in de bak aan te brengen? Toch veel makkelijker en veiliger. Daarbij als de ruitjes eenmaal beslagen krijg je ze niet snel droog door de deurtjes even open te zetten en begin je al snel te poetsen.

Ik geloof dat je erop let, maar wat als de telefoon plots gaat, of je de voordeur open moet doen enz. Het vergeten zit er snel in hoor, spreek uit ervaring (of is het de leeftijd  ::) )
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

aron545

Dat is ook zo (dom foutje >:().
Daar had ik nog niet aan gedacht.

stijnzeger

Beste Aron,
ik zou wat meer aannemen/luisteren naar de adviezen van andere mensen op deze site. Ik adviseer om een tweedehands "gewoon" aquarium te kopen bv via marktplaats lemgte 60 cm is voldoende 80 cm mag ook. Kost niet al teveel en is een veel betere huisvesting als je reptielenbak die je nu hebt, succes ermee, Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

aron545

Ik heb ook veel adviezen aangenomen om een andere bak te kopen.
Dat heb ik dus ook gedaan.

UPDATE:
Me broer heeft gisteren nog een extra laagje kit aangebracht.
Ik ga morgen kijken of het dan goed waterdicht is, eerst dacht ik dat het en de staat waar ik het terrarium in gekocht had niet goed was.

robkeulers

De tip die mensen je gaven was volgens mij dat je je bak op een wat andere manier moest inrichten, niet dat je een andere bak moest kopen..

Maar goed, ik neem een wat afwachtende houding aan, en ben benieuwd wat je allemaal aan het maken bent..

aron545

Ik ben nog net met me broer gaan brainstormen.
eerst wilde ik me pompje ergens anders neerzetten en moest ik het gat in het plafond (van de bak) verder vijlen en nu ga ik de pomp op een andere plak neerzetten
ik probeer morgen foto's te maken .

aron545

Update: Vandaag naar de intratuin geweest en daar een paar spullen gehaald. Ik vroeg wel of ze ook plaatmos hadden want ik vind dat mooi mos om in mijn terrarium te doen. Toen zij een medewerker: Wij hebben het op dit moment niet omdat het de laatste dagen druk is geweest . Toen ging ik verder op pad en naar groenrijk, daar vragen of ze plaatmos hadden en hun zijden dat ze het niet hadden omdat het een slechte winter was geweest en omdat het daardoor duur was. Nu is mijn vraag: Is plaatmos echt zo duur?/Zou ik beter een ander soort mos kunnen kiezen?

Mvg, Aron

joost.v.wijk

Probeer javamos maar eens. Werkt erg goed in aquatiele set ups, met een klein landgedeelte. Andere mossoorten geven op den duur veel rommel in het water, en je pomp zit snel verstopt.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

Ik was ook wel van plan dat in mijn watergedeelte te doen maar ik zag op deze site: http://www.caudata.org/forum/f1173-advanced-newt-salamander-topics/f6-vivaria-enclosures-product-reviews/f8-photos-pictures-enclosures-vivaria-etc/38607-photos-my-new-paludarium-building-process.html Ook mos en ik dacht dat dat plaatmos was maar op deze manier zoals op de gegeven link vervuilt het het water toch niet?

Met vriendelijke groet, Aron

aron545

UPDATE:
Vandaag verder gegaan met me achterwand en met de zijwand ook heb ik piepschuim om het lampenkapje gedaan. Straks ga ik verder met pur en ik zal nog foto's posten.

aron545

En dan nu de foto's.

Even een vraag hoe zo ik de flexibele buis het beste kunnen wegwerken?

aron545

nog meer foto's.

joost.v.wijk

Bedoel je het zicht aan de buitenkant? Er is in de handel plakfolie verkrijgbaar in verschillende kleuren en motieven. Dit kun je gebruiken om de buitenzijdes van je terrarium af te plakken. Zo heb je ook minder licht- inval van buitenaf...

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

Citaat van: joost.v.wijk op mei 05, 2010, 05:20:00 PM
Bedoel je het zicht aan de buitenkant? Er is in de handel plakfolie verkrijgbaar in verschillende kleuren en motieven. Dit kun je gebruiken om de buitenzijdes van je terrarium af te plakken. Zo heb je ook minder licht- inval van buitenaf...
Dat was ik ook al van plan omdat te gaan doen .

Maar dat bedoelde ik niet, Ik bedoelde om het zo vast mogelijk te kunnen doen maar ik ben daar nu al over uit.
Wel bedankt voor de informatie.