Axolotl drijft/zwemt op zijn rug - bedreigend?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Morna

Een tijdje geleden had ik een nieuwe axolotl erbij gehaald. Mijn anderen zijn al wat groter, maar het scheelde niet heel veel, dus ik voorzag geen problemen. Tot ik op een dag zag dat ie bijna opgegeten was: er stak alleen nog een stukje staart uit het bekje van een van mijn andere axolotls. Ik dacht dus dat ik 'm kwijt was, maar later op de avond werd ie gewoon uitgespuugd. Ik heb hem toen in een bak met water in de koelkast gezet en na een weekje verplaatst in een aparte bak. En nu zie ik iets vreemds: in principe gaat alles goed. Hij zwemt, hij groeit, hij eet. Maar: hij doet alles op zijn zij of op zijn rug. Het lijkt dus alsof hij dood drijft, maar ook zwemmen doet hij op zijn rug. Wat ik mij afvraag: is dit levensgevaarlijk of erg pijnlijk voor hem (omdat ie er verder wel gewoon goed uitziet) en kan ik hem beter uit zijn lijden verlossen, of kan hij zo ook door het leven? En is er een manier om dit te fixen (weet er iemand uberhaupt wat de oorzaak kan zijn)?

DannyS

Als er een beschadiging is in de zenuwbaan dan kan dat zeker bij een jonge axo nog wel goed komen. Het regenratievermogen van zo'n beest is enorm.

Hoe gaat het nu eigenlijk met het dier? Het topic is al bijna een maand oud, dus je zou verandering moeten kunnen zien denk ik.