kieuwen verkleurd na verhuizing

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bells

beste mensen

ik heb vandaag mijn eerste axolotl gekocht  bij de eigenaar waren de kieuwen  mooi rood en nu ze in mijn bak zit zijn de kieuwen lichter geworden.

ik heb hier nog niks over kunnen vinden kunnen jullie mij vertellen waar dat aan licht

ik hoop niet dat ik iets fout heb gedaan???

Liefs bells

paulfcu

Dat heeft denk ik met stress te maken door de verhuizing.Ik heb er van de week 2 geruild en de kieuwen werden thuis ook minder rood,maar nu zijn ze weer felrood.

Gr Paul

bells

oke ik hoop dan dat hij morgen minder gestrest is wand stres is niet zo goed voor ze.
ik bedoel hij heeft 2 en een half uur in de trein gezeten.
dat kan hij nooit leuk gevonden hebben  :-[


ik heb ook  ergens iets gelezen over  het zuurstof in het water  hoe meer zuurstof hoe roder klopt dan af is dat een fabel. ???

liefs bells  :D

Morrison

Beetje offtopic: maar ook in Arnhem gekocht? Die met die "rode en zwarte oogjes"?
Daar heb ik er ook 3 vandaan.

Maar ontopic: toen ik ze ook gekocht had, moest kwartier in de trein met ze en een stuk met de bus, en ze in mijn bak had zitten waren ze ook minder rood. Nu zijn ze gewoon zoals ze moeten zijn. Denk dat het verplaatsen van dieren altijd een beetje voor stress zorgt en dat je daar niet veel tegen kan doen.

Wat mij ook wel opvalt is dat als ik mijn gordijnen 's ochtends open doe dat de kieuwen ook vaak minder rood zijn, maar paar minuutjes later zijn ze weer rood.

joost.v.wijk

Rode kieuwen krijgen ze door een betere doorbloeding, vaak na activiteit, zoals voeren. Veelal zul je zien dat ze tijdens het voeren ook rodere kieuwen krijgen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

bells

o ik leer hier echt super veel dank jullie wel voor alle jullie kennis.
het stelt me wel gerust

liefs bells

Alathariel

Is hetzelfde als dat jij na inspanning een rode kop hebt, en als je stilzit niet ;)