Ontlasting

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kirsten

Sinds afgelopen zaterdagochtend zijn wij in het bezit van een prachtige Axolotl :D Aangezien het onze eerste Axolotl is en we veel erover weten maar nog lang niet alles, had ik zo een vraag. Misschien een hele stomme vraag, maar:
hoe ziet de ontlasting van een Axolotl eruit? Want daar moet je ook weer op letten i.v.m. verstoppingen e.d. maar we kunnen natuurlijk niet de hele dag voor die bak zitten om te kijken of er wat  uit komt aangezien we niet weten hoe het eruit ziet.......

En hierbij nog een foto van ons prachtige beestje ;D

bells

ik heb mij eerste axo zins vrijdag
olli,s ontlasting zag er uit als een soort ratten keutel.
maar als je het weg wild scheppen of hij komt er met zijn staart tegen dan valt het uit elkaar.

liefs bells

Roel

Hoe de ontlasting eruit ziet is deels afhankelijk wat je het dier voert. Geef je ze alleen wormen en muggenlarven dan zal het er anders uitzien als wanneer je bv. nestmuisjes voert(wat ook wel eens gedaan wordt bij volwassen dieren)(ben daar overigens geen fan van).
Bij verstoppingen wordt er niets geproduceerd. Normale ontlasting ziet er idd uit als wat donkere korreltjes welke ook weer uitelkaar kunnen vallen. Als de ontlasting slijmerig en wittig is lijkt mij dat zorgelijk.
Hopelijk kun je wat met dit antwoord.

Kirsten

Beste Roel en Bells;

Heb inmiddels gisteravond ontlasting waargenomen en het was duidelijk ontlasting geen twijfel over mogelijk :)
Het is inderdaad zacht en valt snel uit elkaar was zo slim geweest om met een pincet het er uit te halen wat dus jammerlijk mislukte hehe..

Mel

joost.v.wijk

Als je het er dan toch gelijk uit wilt halen: probeer eens een netje...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis