Laotriton (voorheen Paramesotriton) laoensis

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

robkeulers

mijn laoensis op zoek naar wormen...


Marielle

#1
Rob, kan hem niet afspelen. Als ik op play klik, komt er te staan dat de gevraagde video niet beschikbaar is.

joost.v.wijk

#2
Bij mij net zo... :(


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

#3
géén idee wat er aan de hand was! Youtube heeft wel 48 uur aan mijn filmpje zitten rekenen totdat de definitieve foutmelding kwam. In de tussentijd had ik dit topic even verwijderd.

maar goed, heb het filmpje opnieuw geupload... have fun..

joost.v.wijk

#4
Ik mis eigenlijk nog een beetje de soundtrack  ;D ;D ;D

Leuk filmpje Rob.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

#5
Heel leuk filmpje. Het muziekje pas er goed bij :P
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Harry

#6
Mooie dieren zeker nu ze aquatiel zijn. Klopt het dat ik op de achtergrond een verwarmingselement zie? Op welke temperatuur houd je ze. En welk plantje staat erin de potjes.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

robkeulers

#7
Laotriton laoensis is in principe alleen de eerste maanden na de metamorfose niet aquatiel, daarna kun je ze in het water houden. Ze komen ook eigenlijk nooit uit het water.

Ik hou ze momenteel bij garagetemperaturen (buitentemperatuur) en ga ze van de winter wat bijverwarmen. Het 'verwarmingselement' is een looplamp met ledlichtjes die achter de bak ligt. De bak staat haaks op de muur.

Steven DC

#8
Knappe soort die Laotriton! Hoe groot is die bak Rob? Op video lijkt hij wel erg groot!

Mooi zuiver filmpje, bedankt voor de upload!

robkeulers

#9
zuiver filmpje, smerig raam! :D Thanks voor de reactie ;)

de bak is 1,50 lang, 50 diep en iets van 45 cm water (maar dat laatste, de hoogte weet ik niet zeker).. Er zitten een stuk of  laoensis in, en ik wil ze de ruimte geven.

Zal de komende dagen nog wat filmpjes maken van het een en ander..
Gr Rob

Harry

#10
He rob alleen de eerste maanden na de metamorfose op 't land. Bij mij wilden ze pas 1 jaar (12cm) na de metamorfose het water in. Hoe heb je ze dan zo snel aquatiel gekregen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

robkeulers

#11
Ik voerde met wormen in het water, en voerde het waterpeil langzaam op, waardoor het landgedeelte (grind) op een gegeven moment vochtig werd. Toen ze continue vochtig zaten, en het voer in het water te vinden was, was de keuze snel gemaakt.


naeff002

Citaat van: Rob Keulers op juni 08, 2010, 10:09:08 AM
de bak is 1,50 lang, 50 diep en iets van 45 cm water (maar dat laatste, de hoogte weet ik niet zeker).. Er zitten een stuk of  laoensis in, en ik wil ze de ruimte geven.

hoeveel zitten er nou in ;D
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

robkeulers


Hugo

Mooie beesten Rob!
Je hebt een verzameling parels, als je het mij vraagt!