Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



mysterieuze insectenlarven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef Janssens

al geruime tijd zitten deze wormen/larven in mijn watervlooienkweek,
ik heb geen idee van wat het zou kunnen zijn.ik zou ze omschrijven als kleine rupsen met een "tubifexstaart".
volledig uitgerokken zijn ze zo'n 3cm groot.ze lijken zich te voeden met plantaardig materiaal,en bewonen de bovenste waterlaag.iemand een idee wat het zijn? ???
gr.
jef

Monique

Ja ik ken deze larven, ze zitten bij mij in de regenton buiten. Het zijn larven van de Blinde bij. http://nl.wikipedia.org/wiki/Blinde_bijhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Blinde_bij
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

idd, rattenstaartlarven. Ze worden wel eens al indicatoren gebruikt i.v.m. waterkwaliteit aangezien ze eigelijk vooral vertoeven in verontreinigd water. De "staart" is eigelijk de adembuis.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Ik heb ze regelmatig bij de muggelarven zitten, die ik bestel. Ik heb ook gezien dat ze deze aten!


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jef Janssens

bedankt. ;D
ik had ze nog nooit gezien.

Steven DC

Citaat van: Kenny op juni 09, 2010, 11:27:08 AM
idd, rattenstaartlarven. Ze worden wel eens al indicatoren gebruikt i.v.m. waterkwaliteit aangezien ze eigelijk vooral vertoeven in verontreinigd water. De "staart" is eigelijk de adembuis.

Dat heb ik inderdaad ook al opgemerkt. Verontreinigd, rot water waar bijna niks van leven aanwezig is, komen massaal rattenstaartlarven voor. In zuiver helder water ben ik ze zelf nog nooit tegengekomen.

StijnH

Apparte diertjes, ben ze ze nog nooit tegengekomen..
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus