foto's van mijn waarschijnlijk gemorp axolotl

bouffonne

Hoi Allemaal,
Zo ik begrepen heb zijn ze er dan bij de handelaren toch achter gekomen dat ze met de verkeerde larve aan het handelen zijn, geen axo's maar tijgersalamanders, heb ik toch aan de ene kant dan geboft ermee.
Maar goed vergissen is menselijk zeg ik dan maar.
In tussen heeft mijn tweede larve nog steeds geen zin om tot metamorfose over te gaan.
Geeft geen verkleuring aan en groeit super, terwijl die eerste steeds langer en vaker boven op het kienhout ligt te zonnen.
Omdat dit geen axo"s zijn ben ik me natuurlijk gaan verdiepen met het houden van tijgersalamanders.
Ik heb op youtube echt pracht exemplaren gezien en ook dat ze super tam kunnen worden.
Maar bij de meeste wordt dan toch duidelijk verteld dat ze in een best wel vochtige huisvesting moesten hebben en dat het regelmatig moet benevelen.
Verder geen probleem, maar in een volglas aquarium krijg je dan toch slecht zicht.
Dus ben dan nu toch van plan om een terrarium aan te schaffen, kan er een gunstig overnemen van iemand die water amagaantjes erin heeft gehad.
Hoe kan ik zoiets het beste ontsmetten, vroeger werd dat met halamid gedaan, maar ik weet niet of de beestjes er geen problemen mee krijgen.
Hier is ook een link van youtube, ik wet niet of hij bij jullie al bekend is, maar is best interessant.How to Care for a Pet Tiger Salamander : How to Make a Habitat for Tiger Salamanders
groetjes Silvia