Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



tripje naar de USA

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Derk

Het lijkt er op dat ik in de laatste week van September Washington DC kan bezoeken en daarna de 1e week van Oktober New York. Naast een definitief bezoek aan de Smithsonian dierentuin dankzij topic van Coen; -->  "Smithsonian National Zoo Opens Giant Salamander Breeding Center" vroeg ik me af of iemand nog een paar andere goede salamander/herping gerelateerde tips heeft.
Ik stel me zo voor dat je geen stap in de grote parken kunt zetten of je staat tot je enkels diep in de "Plethodon cinereus-en"  :P Waarschijnlijk te rooskleurig hè??   :P  :P
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

robkeulers

ALs je wat meer gedetaileerde locaties hebt kan ik je misschien (!!) helpen, maar ik post dergelijke info nooit op het forum. ALs je weet waar je precies naartoe gaat kan ik je eventueel naar enkele contacten doorverwijzen daar die je dan weer verder kunnen helpen. Ook enkele andere leden van dit forum hebben US-contacten.

Maarre, dat gaat dan liever via PB dus..

Kenny

#2
Citaat van: Derk op juli 21, 2010, 09:52:30 PM
Ik stel me zo voor dat je geen stap in de grote parken kunt zetten of je staat tot je enkels diep in de "Plethodon cinereus-en"  :P Waarschijnlijk te rooskleurig hè??   :P  :P

Ja, want die zitten daar niet  ;D

Hier het lijstje salamanders in Washington:

Ambystoma gracile
Ambystoma macrodactylum
Ambystoma tigrinum

Dicamptodon copei
Dicamptodon tenebrosus

Ensatina eschscholtzi

Plethodon dunni
Plethodon larselli
Plethodon vandykei
Plethodon vehiculum

Ryacatriton cascadae
Ryacatriton kezeri
Ryacatriton olympicus

Taricha granulosa

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Derk

 ;) Nou......ditzelfde overkwam mij ook toen ik wilde uitzoeken wat ik mag verwachten........Dat je een superlijstje kunt samenstellen zoals jij die laat zien Kenny. Maar helaas is dat een lijstje uit Washington state (west kust) en ik ga de stad Washington DC (district colombia) bezoeken aan de oost kust.

Leuke bijkomstigheid is dat je dan wel weer tot je enkels in de lead backs/red backs terecht kunt komen  :P
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Kenny

#4
Ach dan vlieg je toch gewoon wat verder ;D
Beetje te snel geweest mijnentwege.
Dan moet je al een beetje gaan kijken wat er te vinden is in Maryland en Virginia aangezien Washington DC eigenlijk een door de overheid gestolen stukje land is van Maryland en Virginia

Hier al een link naar Marylandbeestjes http://wwwnew.towson.edu/herpetology/Amphibians.htm

Ps: 18-19 september zijn er de International Amphibian days in de "Maryland State Fair Ground" maar dat komt wss een weekje te vroeg?

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Derk

Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Kenny

Citaat van: Kenny op juli 22, 2010, 07:13:58 PM

Ps: 18-19 september zijn er de International Amphibian days in de "Maryland State Fair Ground" maar dat komt wss een weekje te vroeg?

Op m'n vraag wat en wanneer kreeg ik volgend antwoord:

"September 17 - 19.  It will not be like the old IAD show.  The amphibian show will be a part of the Mid Atlantic Reptile Show.   The lectures will be on Friday night and their will be no  field trips."


http://www.midatlanticreptileshow.org/
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Derk

Op de een of andere manier waren mijn ogen bij de link in je vorige bericht blijven hangen en had ik de alinea over de amphibian days helemaal niet gezien! Maar inderdaad, ik kom daar waarschijnlijk op de 25e/26e aan...jammergenoeg net te laat voor dit evenement.

Maar eeeh......behoorlijk indrukwekkend hoe goed je op de hoogte bent  :P
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Kenny

Was per ongeluk een amerikaan op msn  ;D die wist me dat te vertellen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Derk

Nou mijn tripje naar de States is voltooid. En ik mag wel zeggen dat het een groot succes was :)
Zowel in het National Aquarium als de Zoo in Washington DC mooie collecties gezien. Hieronder een paar fotootjes van de Andrias japonicus en het kweekcentrum.
Foto 1 is het "buitenverblijf"
Foto 2 is een bronzen model omdat het dier in het buitenverblijf zo vreselijk lastig te vinden is voor de meeste bezoekers ;)
Foto 3, 4 en 5 de dieren in het kweekstation.

Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

MartinS

leuke foto's! Wat een geweldig land he.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

StijnH

Wat een beest! Vast leuk om een gezien te hebben  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Derk

Ja het was echt een super ervaring de trip naar de USA.  Naast de Zoo en het National Aquarium heb ik ook nog een tripje gemaakt samen met een Amerikaanse jongen in de natuur van Baltimore county Maryland state. En daar hebben we 7 verschillende soorten salamanders gevonden, 2 kikkers en een slang. Ik zal snel de foto's van die "herping trip" plaatsen. Tipje van de sluier :P --> 4 Ambystoma opacum vrouwtjes die flinke eipakketten aan het bewaken waren :D
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

andrizay

Leuk man je hebt je blijkbaar goed vermaakt daar in Amerika ;D ,ik ben echt benieuwd naar de foto's van je herpingtrip..

StijnH

Citaat van: Derk op oktober 16, 2010, 08:09:18 PM
Ja het was echt een super ervaring de trip naar de USA.  Naast de Zoo en het National Aquarium heb ik ook nog een tripje gemaakt samen met een Amerikaanse jongen in de natuur van Baltimore county Maryland state. En daar hebben we 7 verschillende soorten salamanders gevonden, 2 kikkers en een slang. Ik zal snel de foto's van die "herping trip" plaatsen. Tipje van de sluier :P --> 4 Ambystoma opacum vrouwtjes die flinke eipakketten aan het bewaken waren :D

Dat klinkt goed, iets om ons jalours mee te maken ;) Kom maar op met die foto's, ben benieuwd....
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus