Kn-lijst 2010 invullen!

Kenny

Beste Mensen,

Hierbij willen we graag een oproep doen aan jullie allen (verenigingslid of geen lid!) om de KN-Lijst in te vullen. In de KN-Lijst vul je in welke dieren je hebt, hoeveel en wat voor soort groep het is. Eventuele verdere vragen over het invullen kun je in dit topic kwijt, mocht je er niet uitkomen.

Het doel hiervan is om een overzicht te krijgen van wat voor dieren er in de hobby aanwezig zijn. Bovendien wordt er op de landdag 50 euro verloot onder de salamanderverenigingsleden die de lijst ingevuld hebben!

Klik hier om de lijst online in te vullen ---> http://www.salamanders.nl/kn-lijst-invullen.html

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Hoe zit dit eigenlijk met larven, die nog niet gemetamorfoseerd zijn?

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Erwin Bakker

Hallo Kenny,

Makkelijker kun je het mensen niet maken, goed werk!

Kenny

credits gaan naar Coen en Rob hoor, ik heb geen kaas gegeten van techniek  ;)

@Joost, persoonlijk zet ik er enkel gemorphede dieren op omdat larven nog gevoelig zijn.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Vorig jaar waren ze allen gemetamorfoseerd op moment van het invullen van de Kn-lijst. Dit jaar is alles wat later, en zit ik nog volop in de larven...

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Vandaag al 6 nieuw ingevulde KN-lijsten, dat gaat goed!

elleke

lijst ingevuld.
Spijtig de 3 die ik had zijn overleden.
grz elleke

bouffonne

hoi,
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan.
Ik ben ja per toeval eigenaar geworden van een tijger salamander en de ander is nog steeds een larve maar groeit als kool, dus ben eens benieuwd wanneer deze over gaat.
dan heb ik buiten in de vijver ook (water) salamanders zitten.
Weet niet welk soort en zijn er vanzelf of via de waterplanten in de vijver terecht gekomen.
Zitten er nu toch al een aantal jaren in, vooral in het moeras gedeelte en tussen de stenen bij de waterval.
Aan de bovenkant zijn ze donker van kleur, maar meer heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Maar is mij tot nu toe nog niet gelukt om er een te vangen om er een foto van te maken. Zitten trouwens ook diverse kikkers in, wat de buren trouwens niet zo leuk vinden.
Maar ik vind het allemaal super

Groetjes

Silvia

Coen Deurloo

Het aantal aanmeldingen zijn toch nog een beetje karig, wil niemand kans op die 50 eurootjes? ;)

DannyS

Kom op mensen, doe het ook een klein beetje voor mij.. :P
Ik moet anders op de landdag mensen lastigvallen om die lijst in te vullen.

Kenny

Nog even dit:

Het is de bedoeling om je lijst in te zenden met vermelding van je echte naam, aan "suske", "wiske", "jommeke" toestanden heeft niemand iets  ;)

Voor de Belgen onder ons die legaal de inheemse soorten kunnen houden is het ook niet nodig deze op de KN lijst te vermelden. Dat is op de laatste vergadering afgesproken om ze er niet mee in op te nemen kwestie van onze Noorderburen niet TE chagrijnig te maken  ;D. Ik had het in de beginpost moeten melden maar ik was toen weer even vergeten watvoor voorrecht de Belgen hebben  ;D

Hugo

Een goede aanvulling op jouw verhaal, Kenny, is denk ik, dat anonieme kn-lijsten ook met enthousiasme ontvangen worden. Maar als je er een naam bij zet, dan graag je echte naam inderdaad, want nicknames worden niet opgenomen in deze administratie. :)

Kenny

Ow ja en als je de lijst hebt ingevuld krijg je op een nieuwe page een bedankt voor invullen tekstje in het oranje (hoe kan het ook anders :D)...als dit niet het geval is is er iets foutgelopen.

alibombali

Citaat van: Kenny op juli 31, 2010, 03:05:49 PM
Nog even dit:

Het is de bedoeling om je lijst in te zenden met vermelding van je echte naam, aan "suske", "wiske", "jommeke" toestanden heeft niemand iets  ;)

Het zou mij verbazen als Suske en Wiske GEEN KN-lijst invullen....
Iedereen kent toch hun ''Suske en Wiske en het rode Marmoratus avontuur"