Temperatuur verlagen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Persephone

(Is het de bedoeling dat ik het bij 1 topic hou of dat ik meerdere mag aanmaken?..)

Vorig jaar had ik er niet zo'n last van.. maar dit jaar is het wel heel erg... Mijn aquarium is nu 24 graden en mijn mannetjes verdommen het om te eten.. Mijn vrouwtje eet gewoon vrolijk door..

Hoe kan ik mijn temperatuur verlagen? Want ze hebben nu al 6 dagen niet gegeten.. En ik heb geen idee hoe lang een axolotl zonder eten kan..

Ik las al iets over waterflessen.. Gewoon vullen met water en dan in de vriezer leggen? En daana in het aquarium doen?


Ik heb al geprobeerd om het halve aquarium leeg te halen en dan koud water erbij te doen.. Maar dit scheelde maar 1 graad.. (van 25 naar 24 waar ik nu zit..)

elleke

temperatuur verlagen en zeker bij warme dagen doe ik met koelelementen of zoals je al zei
fles met water vullen in diepvries en in bak doen.
Wel iets rond doen voor je deze in bak doet.
zien het hier al eiland.

Persephone

#2
Het is ondertussen al 26 graden geworden...

Heb er nu koelelementen in gedaan. Deze eerst even flink schoongemaakt en daarna in een plastic zakje gedaan voor het geval dat er nog wel bacterien op zaten..

Is het misschien ook een idee om ze 1 voor 1 in een koud badje van rond de 19 graden te doen en ze dan eten te geven?

Of kunnen ze niet goed tegen temperatuursveranderingen?

[Edit]
Ik zie nu al dit:

CiteerAbove 24 °C, axolotls become stressed, and such warm conditions will usually result in disease if sustained for a several days. Temperature fluctuations of more than a few degrees Celsius in a 12 hour period (between night and day) can also be stressful. It's a good idea to keep the temperature stable on a day-to-day basis, even if it varies over the year with the seasons.

Bron: www.axolotl.org

Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen... De temperatuur is al een week zo en ik krijg het maar niet omlaag..


[Edit 2]

Ik heb net nog een poging gedaan om ze eten te geven, ik weet dat ze runderhart erg lekker vinden dus had dat klaar gemaakt.

Mijn vrouwtje beet me meteen al ongeduldig en die heeft dus lekker gegeten, daarna kwamen mn andere 3..

1 mannetje beet er in en bleef er gelukkig ook 'op kauwen'. Mijn vrouwtje die ik net zondag heb opgehaald was ook alleen maar guppen gewend en kreeg dit dus ook voor het eerst, die pakte alleen een klein stukje aan en het bleef daar ook bij.. Meer wilde ze niet. (maar ik was al blij DAT ze at)

En toen mijn mannetje waar ik me het meest zorgen om maak.. Hij hapte ernaar.. En toen werd hij in zn staart gebeten door mijn vrouwtje.. :( Waarna hij het weer uitspuugde en meteen niet meer wilde... Heb al 3 pogingen gedaan maar hij loopt gewoon weg..

Door die koelelementen is het nu 25 graden.. nog veel te hoog..

Ik kijk alweer uit naar de herfst.  >:(

Morrison

Ik heb dat ook, gelukkig is het deze dagen wat minder, maar ik kan er koelelementen in drijven wat ik wil, het daalt hooguit 1 graad en een half uur later is het ding al gesmolten en blijf ik heen en weer lopen. (Zit verder ook niet iets van een kap over m'n aquarium heen...)

Joey Immers

ik heb mijn axo's op in de echte hete dagen gewoon in de koelkast gezet en na 4 dagen weer terug in het aquarium en gewoon weer vrolijk eten... maar het verschilt meestal wel per dier. maar inderdaad laat de herfst maar komen!
Joey immers.

hypselotriton orientalis