Wildvangarnalen bij salamanders?

Joery Tackaert

In een sloot hier in de buurt zitten garnalen (+/- 1cm groot), ik heb deze toevallig ontdekt tijdens het hengelen. Kan ik die garnaaltjes bij mijn T. Marmoratus zetten of niet? (ivm ziektes ofzo?)

Kenny

Beekvlokreeftjes bedoel je? Gammarus pulex waarschijnlijk. Die kan je gewoon lekker voeren ja, doe ik ook.

Hier een oud filmpje van me:

http://www.youtube.com/watch?v=zPW0ZdzhAAk#
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joery Tackaert

Het zijn geen vlokreeftjes maar "echte" garnalen. Het is een sloot die in verbinding staat met de schelde. De garnalen komen op die manier in die sloot.

Kenny

Aha ok, heb je geen kleine vissen zitten? Als ik niet zeker ben van m'n voer geef ik dat eerst aan m'n vissen, als die niet doodliggen de dag erna vertrouw ik het...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joery Tackaert

Ik zal er is een paar in mijn vijvertje zetten.
Het is wel raar om hier in de slot grnalen te vinden  :)

Steven DC

Zal hoogstwaarschijnlijk de steurgarnaal zijn. Aangezien de schelde zoutwater is, en het beekje daarmee in verbinding staat zal het wel om de brakwatersteurgarnaal (Palaemon varians)gaan