1ste bak!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bram_Damian

Hallo Allemaal,

Heb vrijdag en Juwel aquarium plus Tetra filter opgehaald.
Er zit en UV lamp achterin en en TL (Sylvania warm white F18/129-T8) voorin de lampenkap.
Nu heb ik van mijn vader en oude Eheim buitenpomp gekregen typ 2211 L/H 300,
waar ik van die Fluval filter pijpjes,koolstof en blauwe en witte filter schuimpjes voor heb gekocht.
Ook heb ik nog en zuurstof pompje gekocht.
Ik wilde de aanvoer naar de pomp(zit en zeef op)nog in en bakje met filterwol ingraven,omdat ik dacht
dat hier op het forum gelezen te hebben,maar dat word dus met en zuurstof pompje gedaan?
Nu zit ik dus te twijfelen wat ik het beste kan doen.
Ook de volgorde van de pomp vullen met filter materiaal en of de TL beter
achter kan zitten en de UV lamp naar voren,aangezien de planten eigenlijk meer achterin zitten.
Ook zou ik graag jullie mening over de lamp willen weten.
De bak is trouwens 80X35X40 en heeft helaas niet zo`n klapdeksel,maar 50euro leek me geen geld
ook al vind ik de kitnaden aan de binnen zijden hier en daar niet echt geweldig maar lekt niet.

Gr Bram.

Steven DC

Hey Bram,

Wat ga je erin houden?

Wat de lampen betreft: Een Uv is niet altijd noodzakelijk en weet zelfs niet of dit bij alle soorten wel aangeraden is. Als je ze gebruikt, zorg er dan zeker voor dat je salamanders het UV kunnen ontlopen als het nodig is. Genoeg schuilplaatsen maken dus...
Let eveneens goed op als je 2 lampen gebruikt dat je temperatuur niet te hoog wordt.

Om je filter te vullen gebruik je volgende volgorde van onder naar boven: Keramische (of glasvezel) pijpjes; Grove filterschuim; (eventueel) Koolstof; fijne filterschuim (watten).
Je zuigmond extra ingraven zou ik niet doen. Als deze verstopt raakt, dan kan je pomp niets meer trekken. Met een luchtpomp heb je dat probleem niet...

De kitnaden kan je wegsnijden, de randen ontvetten en gewoon opnieuw kitten met aquariumsilicone.

Groetjes Steven

Bram_Damian

#2
Hallo Steven,

Zou er graag Triturus dobrogicus in willen zetten.
En als ik het goed begrepen heb moeten beide lampen functioneren,wil de ene lamp blijven branden.
Dus welke zou ik in plaats van de UV lamp kunnen plaatsen zonder veel warmte ontwikkeling?
Zal wat foto`s proberen te plaatsen voor en eerste indruk.
Er komt ook nog en achtergrond poster achter.
De kit naden repareren wil ik pas doen als ik en vervangende bak heb.





http://a.imageshack.us/img534/5955/juli15072010382.jpg



Kom er effen niet meer uit hoe ik de foto`s fatsoenlijk plaats.


Gr Bram.

joost.v.wijk

UV zorgt aardig voor wat algengroei. Als vervanger kun je standaard lampen gebruiken die bij iedere bouwmarkt te verkrijgen zijn.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Bram_Damian

Oke Joost,zal er straks eentje gaan halen.
Maar UV lampen worden in vijvers toch gebruikt om algen te doden?

Gr Bram.

Steven DC

Citaat van: Bram_Damian op augustus 11, 2010, 11:46:20 AM
Oke Joost,zal er straks eentje gaan halen.
Maar UV lampen worden in vijvers toch gebruikt om algen te doden?

Gr Bram.

In een vijver gebruikt men UVC lampen om algen te doden. Als je UV wil gebruiken voor de calciumopname bij bv salamanders, moet je UVB gebruiken

joost.v.wijk

En juist die UV-A en UV-B zorgen voor overmatig algengroei. UV-C is idd schadelijk (voor alles), zodoende dat zweefalgen er aan kapot gaan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Bram_Damian

Hoi Mensen,

Heb na het vullen en aansluiten van de buiten pomp toch gemakshalve besloten en interne pomp
te gaan gebruiken.Ik had nog en aquarium opgehaald bij de mensen waar ik als eerste op geboden had,en hier zat en eheim binnen pomp bij.
De plantjes groeien al en de poelslakken vermeerderen zich goed,ook heb ik nog en paar guppen er in gezet om al wat leven in de bak te krijgen.
Heb bij deze bak en cheap achterwand poster gebruikt,maar wil in de andere of volgende bak en leuke
achterwand,of proberen iets met en kurk wand die ik laat begroeien met javamos.
Ook moet ik nog en stuk drijvend kurk maken met mos,en ben ik nog opzoek naar schijfhoornslakken.
De poelslakken maken nog wat veel rommel vind ik(althans de grote).
Heb de aquarium lamp en uv vervangen voor gewone philips lampen.

Gr bram.