Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Buitenterrarium Steven

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op augustus 13, 2010, 07:52:31 PM
Steven hoe durf je! Zo'n goeje bak, en dan je zorgen maken over een faalervaring? machtig dit zeg!

Hoe groot zijn de kammetjes die er in zitten?

Bedankt Rob! De kammetjes zijn ongeveer 5-8cm en ik heb eveneens de volwassen en halfwas dieren erin zitten. Blijkbaar gaat dat goed bij Alex z'n kamsoorten, dus durf ik dit wel proberen.

Derk

Ik sluit me aan bij alle lofuitingen. Moeten die arme NLers naast die mooie Salamandra's nu ook al jaloers worden op de buitenterraria van onze zuiderburen?  :P :P :P

Knap staaltje DIY. En volgens mij ga je het forum de aankomende jaren verblijden met verschillende succesvolle ervaringen.

Veel succes.
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Steven DC

hmm, in Nederland en BelgiĆ« zijn volgens mij toch wel veeel mooiere bakken dan dit simpele bakje  :D
Die salamandra's ben ik nog naar op zoek en hopelijk zullen daar dus die succesverhalen van gaan komen... Niet om Nederlanders jaloers te maken hoor, maar gewoon omdat ik een bevoorrechte Belg ben  ;D ;D

Monique

Nou ik vind het er erg strak uitzien hoor. En moet erg lachen om dat schoonmoeder verhaal  ;D. Vind het ook wel erg gaaf zo'n buitenbak maar ik kom met geen mogelijkheid op een meter diepte. We hebben hier een vijver gegraven. Moesten toen een stalen rijplaat verwijderen uit de grond en door slijpen  :o Er bleek een bouwweg gelegen te hebben. (stenen, troep, glas enz)  Verder kom je hier op een gegeven moment op een soort hele dikke samengeperste blauwe klei vol met kiezels en schelpen waar je niet doorheen komt. Om nogmaar niet te spreken over de boomwortels (huis ligt aan een bos)
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Steven DC


alphamale

Dat is eens wat anders dan een vijver. Prachtig! In mijn huidige huis gaat dit niet lukken, maar als ik met mijn vriendin ga verhuizen naar de polder hou ik dit in gedachte.

Steven DC

#21
De dieren doen het zeer goed in het buitenterrarium. Zoals ik eerder vermelde in een ander topic, had ik een beetje het probleem dat de tuin zo goed als dood was. Er waren geen slakken, regenwormen, pissebedden of dergelijke in te vinden. Nu, 2 maanden na het aanleggen van de compostbak en het buitentera, begint de tuin "te leven".
's avonds spot ik in het buitenterra tal van kammetjes en zie ik regelmatig wel eentje vechten met een regenwormpje. Het voedselaanbod zit dus wel goed. Zo goed zelfs dat ik haast omver viel toen ik deze volwassen kamsalamander z'n vetreserves mocht aanzien:









Het dier ziet er gezond uit, maar z'n staart is zo dik dat het lijkt alsof hij een worst achter zich heeft. Obesitas of gezonde vetreserves voor de aankomende winter??




edit: de foto's lijken om een andere reden wat vertrokken. hier kan je de foto's beter zien:

http://s176.photobucket.com/albums/w162/Stavroske/amfibieen/

StijnH

Zo, dat ziet er goed uit, een echte vetstaart. Leuk zo'n buitenterrarium met activiteit en voldoende voedseldieren  ;). Mooie foto's!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

naeff002

ziet er heel netjes uit. Mooie dieren heb je er ook in zitten. De eerste bak van meerdere die nog komen toch.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Coen Deurloo