Jaarlijkse salamander landdag Tilburg, wie komt er ook?

Sergé Bogaerts

Een groot applaus voor de organisatie!!!

Ik vond het wederom weer erg geslaagd met een goede variatie aan kweekverslagen, veldervaring en zeer nuttige aanwijzingen en wijze lessen voor elke hobbyist.

Werd ik vorig jaar aangenaam verrast door de lezing van Monique, had ik dat nu met de duo presentatie met vergelijkingen in de kweichoensis kweek (met een leuk filmpje). Misschien nog wat onwennig, maar juist door de ervaringen naast elkaar te zetten met foto's was de lezing van Rob en Joost erg leerzaam.
Derk zijn lezing over parallelen tussen zijn werk en de hobby, met ook persoonlijke ervaringen als beginner vond ik ook zeer goed.

Ik had graag nog meer een oproep gezien aan mensen om gewoon korte verhalen aan te leveren voor het blad. Een foto met een verhaaltje, gekke waarnemingen, tips en trucs...als ik zie hoeveel sommige mensen op het forum schrijven...dat kan dan toch ook voor het blad  ;D? Kortom, ik ondersteun het pleidooi van de voorzitter!

Eventueel zou je kunnen overwegen om nog samen wat te gaan eten in Tilburg na afloop, een lokale chinees of pizzeria, dan sluit je echt feestelijk af.

Voor het jubileum van 10 jaar Salamandervereniging zou ik nog eens nadenken of je wel een boekje moet willen schrijven. Het kost veel tijd en we krijgen het tijdschrift al niet rond. Misschien een jubileum t-shirt?

robkeulers

Salamanders en Eten!  ;D ;D ;D
Sergé, met jou kunnen we praten. Dat is zo'n beetje mijn 2 grootste hobbies gecombineerd met elkaar. Dat moeten we volgend jaar zeker doen! Maar dat je de chinees voorstelt, na je presentatie over Vietnam ("het eten daar verruimt in elk geval je blikveld") had ik niet verwacht  ;)
Maar goed, samen eten lijkt me een erg leuk idee.

Ik sluit me helemaal bij je aan over de afwisseling in presentaties trouwens, de variatie was erg leuk. Ik had alleen wat moeite met die ene kerel die continue terug kwam. En dan presenteerde er eens iemand anders, staat hij daar weer als tolk! ;)
(voor de niet-aanwezigen, het gaat over Sergé zelf en het is zeker niet serieus bedoeld)

Dank je voor je compliment voor de presentatie. Het was misschien wat onwennig omdat we ons eigenlijk amper voorbereid hadden, het was dus niet helemaal duidelijk wie wat deed. Persoonlijk vond ik het in elk geval leuk om te doen, zeker omdat het samen met Joost was. Joost, welke duo-kweek gaan we volgend jaar proberen?  :D Trouwens, Joost gaf aan dat het de eerste keer was dat hij voor een groep presenteerde. Ik vond dat je het leuk deed Joost.

Ik was nog het meest verrast door Derk. Een nieuw(ig) gezicht, een andere benaderingswijze en invalshoek, gewoonweg interessant. Inhoudelijk was ik het niet altijd 100% met hem eens, maar dat hoeft ook zeker niet. Het totale verhaal vond ik in elk geval erg interessant.

robkeulers

Citaat van: Sergé Bogaerts op september 06, 2010, 05:28:58 PM
Voor het jubileum van 10 jaar Salamandervereniging zou ik nog eens nadenken of je wel een boekje moet willen schrijven. Het kost veel tijd en we krijgen het tijdschrift al niet rond. Misschien een jubileum t-shirt?

Ik was nog vergeten om hier op in te gaan, dan maar 2 posts onder elkaar.
Willem drukte zich wat ongelukkig uit. Het zal geen boekje worden, maar een editie van het blad die grotendeels gewijd is aan de vereniging en zijn verleden. Dat is haalbaar (maar dat T-shirt moeten we in het achterhoofd houden).

joost.v.wijk

Sergé: Bedankt!

Rob: Ook bedankt, we gaan zeker nog een keer 1 doen (mss wel weer over de kweicho's, maar dan kunnen we waarschijnlijk meer vertellen over de opkweek).

Voor het eerstvolgende nr is nu iig 1 artikel voorhanden, en ik heb Alex en Petro benaderd om samen met z'n drieen een stuk te schrijven over T. shanjing. Niet zozeer een caresheet-look-a-like maar meer onze eigen ervaringen. Alex heeft gelukkig interesse, van heer Pees heb ik nog niks gehoord, hoewel ik daar ook niet zo bang voor ben. Dus er komt zeker nog wat aan.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Nou, de eerstvolgende uitgave van het blad kan al redelijk snel verschijnen, dus dat wordt dan voor editie 7, maar zeker niet minder welkom!

Als je Alex als hofkweker zo ver krijgt om samen eindelijk een artikel te schrijven, maak je me heel blij!

Jari B

Volgende keer is het trouwens wel handig als mijn naam goed word geschreven en op de stickers word gezet.  ;)

robkeulers

dan staat je naam waarschijnlijk ook fout op de ledenlijst. Stuur even een PM naar Gerrit Krips met al je gegevens, hij past het dan voor je aan.
Succes!

DannyS

Kenny

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

joost.v.wijk

H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Ik zag op de ledenlijst dat daar wel mijn naam goed stond.

Hugo

Harry

Zijn er nog samenvattingen of powerpoints na te lezen van de lezingen. Door een lange file bij de efteling miste ik net de eerste lezing. Dat was behoorlijk balen. Volgend jaar maar een andere route nemen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

joost.v.wijk

Of eerder weggaan. Als je ervoor zorgt dat je rond 9.00 uur in Tilburg bent, heb je nergens last van, en kun je echt flink doorrijden.

H. orientalis
L. laoensis