Jaarlijkse salamander landdag Tilburg, wie komt er ook?

DannyS

Wat hebben jullie zoal meegenomen uit Tilburg?

Ikzelf heb zeer tegen verwachting in toch wat dieren mee kunnen nemen.
Ik ging naar de landdag met het voornemen om niets te kopen, met 2 uitzonderingen waarvan ik nooit had verwacht ze aan te treffen. Toch wat geld gepint, want je weet maar nooit of er nog leuke terrarium dingen te koop waren.

Francois stelde mij niet teleur en had een paartje F2 A. tigrinum mavortium voor een leuk prijsje. Dit was dus 1 van de 2 soorten die voor mij een uitzondering waren. Na even goed nagedacht te hebben onder het genot van een patatje besloten om het te doen, anders kreeg ik daar spijt van. Meteen ook maar van Wouter 2 buizen meegenomen.
Toen ik het allemaal in de zaal waar de lezingen waren ging opbergen, bleek er een lichte vorm van paniek te zijn, omdat een bezoeker van de Oliemeulen iets had weg zien lopen op de grond. Ik zag de bui al hangen en ging even vragen wat er was gezien. "Een klein groen diertje met een oranje streep op de rug." Na even zoeken tussen de bakken met vogelspinnen vond ik inderdaad een onder het stof zittende T. marmoratus juveniel. Deze was blijkbaar uit een bakje ontsnapt en de wereld gaan verkennen. Dat vond ik niet zo'n goed idee dus heb ik hem maar in een bakje gedaan met wat mos en water en maar mee genomen. Ik ben niet van plan om marmoratus te houden, dus als ze wat groter is dan gaat ze naar een geinteresseerde.
Uiteraard als iemand zich (oprecht) meldt dat hij/zij een dier is verloren dan komt dat ook in orde.

Monique

Ik vond het een topdag! Interessante lezingen, weer kennismaken met de diverse (voor mij nieuwe) mensen en de gezichten achter het forum zien! 
En supermooie Tylotriton Verrucosus van Francois mee naar huis.
Het weer zat mee, de locatie is leuk.  Kind en man hebben zich ook prima vermaakt!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

alibombali

Citaat van: Danny Stammers op september 05, 2010, 06:12:34 PM
Ik ben niet van plan om marmoratus te houden, dus als ze wat groter is dan gaat ze naar een geinteresseerde.
Uiteraard als iemand zich (oprecht) meldt dat hij/zij een dier is verloren dan komt dat ook in orde.

:D :D :D :D :D ;D

Geef het diertje tzt maar aan iemand naar keuze....

DannyS

Citaat van: Alex Kenter op september 05, 2010, 07:33:06 PM
:D :D :D :D :D ;D

Geef het diertje tzt maar aan iemand naar keuze....

Daar zal het op neer komen ja :)
Was jij trouwens de enige die marmoratus verkocht vandaag? Dit is in iedergeval nk 2010.. jij had toch alleen grotere dieren bij je?

Btw even een voorproefje. Zomaar een van de groepsfoto's gepakt. Ik moet nog kijken of ik rechts nog wat kan opknappen.

Jari B

Ik vond het een erg leuke dag, heb er niks aangeschaft.
Maar heb er wel een mooie stageplaats bij de Oliemeulen aan over gehouden. ;D
En heb veel geleerd van de lezingen.

robkeulers

Hey Jari, dat is leuk nieuws!
Je deed toch natuurbeheer of iets dergelijks of niet?

Jari B

Ik doe de opleiding Eco en Wildlife op het Helicon in Velp, en dit leek mij leuk als eerste stage plaats.

robkeulers

Totaal offtopic dit, maar mag je dat dan ook bij een dergelijke plek?

Ik heb me goed geamuseerd weer vandaag. Veel bekende gezichten, ook weer wat nieuwe mensen leren kennen, mooi!

Jari B

Het gebeurd vaak dat eerste jaars een stage plaats krijgen in een dierentuin.
Soms gaan mensen in een dierwinkel stage lopen met deze opleiding, maar dat lijkt mij maar niks.

joost.v.wijk

Ik was om 20.00 uur weer thuis, PFFFF!!! :P

Ik heb meegenomen: 10 Cynops cf chenggongensis van Petro
                             4 Cynops e. popei (zuid Okinawa-lijn) van Max
                             5 Hynobius dunni van Eric

Heb verder ook goed verkocht weer.

De lezingen waren erg interessant, zeker die over de Tylo's van Sergé, en die van Derk.

Hoewel ik niks heb met kaiseri, vond ik deze lezing ook erg amusant. Zeker ook omdat Sergé een goede en enthousiaste spreker is.

Kortom: weer een super geslaagde dag, laat nu Gersfeld maar komen (of laten wij daar maar heen gaan  :D )

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StijnH

T'was een geslaagde dag!  :) Interessante lezingen. En leuk om weer wat mensen te zien/spreken.
Ik heb ook wat dieren aangeschaft:

1.1 Cynops ensicauda popei
1.1 Tylototriton verrucosus
0.0.1 Triturus dobrogicus
1.1 Triturus karelinii

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Harry

Zeker een geslaagde dag met goede lezingen en voor mij goed gevulde lege bakken.
Mijn forumprofielinformatie is inmiddels aangepast
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alphamale

Ik heb helaas maar een erg klein deel mogen meemaken, daar onze familiedag was verplaatst. Op de dag waarop hij gepland was moet nu een oom geopereerd worden i.v.m. oplopende oogdruk. Ik heb me in ieder geval in kunnen schrijven voor de vereniging en ik heb wat leden de hand kunnen drukken.

joost.v.wijk

Citaat van: alphamale op september 06, 2010, 12:39:42 PM
Ik heb helaas maar een erg klein deel mogen meemaken, daar onze familiedag was verplaatst. Op de dag waarop hij gepland was moet nu een oom geopereerd worden i.v.m. oplopende oogdruk. Ik heb me in ieder geval in kunnen schrijven voor de vereniging en ik heb wat leden de hand kunnen drukken.

Mooi dat je er toch nog even bij kon zijn.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Citaat van: alphamale op september 06, 2010, 12:39:42 PM

Hey Niels. Ik heb je niet gezien joh! hoe laat was je er ongeveer? Dit is positief bedoeld he, maar als je in 'het echie' net zo'n schreeuwlelijk bent als op het forum vind ik het toch bijzonder dat ik je gemist heb..

Citaat van: Harry Dresens op september 06, 2010, 07:46:28 AM
Zeker een geslaagde dag met goede lezingen en voor mij goed gevulde lege bakken.
Mijn forumprofielinformatie is inmiddels aangepast

Jammer dat je de kweichowensis lezing niet bijwoonde. Ik had net van jou eigenlijk wel input, commentaar of vragen verwacht. Je kunt in elk geval weer vooruit met de enorme hoeveelheid nieuwe dieren, succes ermee!

Zijn er nog tips op opmerkingen voor een volgend jaar? het idee voor die badges is zo ook een jaar of 2 geleden op het forum ontstaan direct na de landdag. Dus kom op, wie heeft goede ideeën?