Wilt niet meer eten..

mariekex

Hallo,
Ik heb 2 axolotl samen gekocht.
ik heb hier op het forum al wel eens laten vallen dat mijn gele niet meer wilde eten..
toen ik hem een paar maanden had is hij plots gestopt met eten zo'n 2 weken en daarna terug beginnen eten.
Toen maakte ik mij niet zoveel zorgen want hij was toen al een vrij dikke en grote en hij at af en toe wel eens een stukje.
Nu heeft hij dit weer en weigert alles.. (een half jaar later) zelf als ik hem met een pincet wil voeren.. Waar hij normaal direct op afkomt en opeet. (ik zeg er wel bij dat ik dit enkel doe als hij weigerde te eten, voor de rest gooi ik de wormen er gewoon in)
In het begin nam hij nog een worm in zijn bek en spuwde deze uit maar nu is hij al zijn intresse verloren in eten..
Hij is zo mager dat ik mij echt zorgen begin te maken...
Ze waren beide even groot en even dik & als ik ze nu zie is hij een lopend skeletje. :(

Is in de koelkast steken een optie? Hoe doen jullie dit dan?  Ik hoop gewoon dat hij terug gaat eten.. want ik wil niet dat hij doodgaat of dergelijke.. iemand optie's?
het voer is altijd hetzelfde geweest en is niet veranderd..
muggenlarven ben ik zelf niet zo dol op omdat dan gans mijn aquarium vol hangt & ik het toen elke dag stofzuigde en er 3 weken erna nog altijd muggenlarven uithaalde.. :(
x

Morrison

Verder niks veranderd aan de temperatuur of waterwaarden?

mariekex

Temperatuur is 2 graden warmer.. Voor de rest is er niets veranderd.
De andere eet wel nog altijd goed.. beetje te goed zelfs..
x

joost.v.wijk

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis