Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Nieuwe bewoners

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Ik maak al jaren gebruik van slakken in mijn bakken. Voornamelijk rode en bruine posthoornslakken, wat goede afval- en algenopruimers zijn. Verder gebruik ik ook levendbarende puntslakjes (Melanoides tuberculata), die meer in de bodem kruipen, en eigenlijk hetzelfde werk doen als regenwormen.
Vandaag kwam ik aan enkele blauwe posthoornslakken, een kweekvorm die ik nog niet kende. Er schijnt ook nog een groene variant te zijn.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

rioxt

hallo, ik ben nieuw.
Maar ik heb gehoort dat je salamanders best niet in bakken steekt met andere dieren.

Steek je je slakken samen met salamanders? als zo lukt dat wel?

ps: dat is geen commentaar maar een vraag uit pure interesse.

DannyS

Salamanders met kleine slakjes is geen probleem, zolang je accepteert dat de slakjes ook als voedsel voor de salamanders kan dienen. Het niet mixen van soorten geldt bijv. voor vissen of andere salamander soorten bij je salamanders. Er zijn een aantal dieren die je er rustig bij kan doen, zoals in dit geval kleine slakjes.

rioxt

Citaat van: Danny Stammers op augustus 21, 2010, 11:18:27 AM
Salamanders met kleine slakjes is geen probleem, zolang je accepteert dat de slakjes ook als voedsel voor de salamanders kan dienen. Het niet mixen van soorten geldt bijv. voor vissen of andere salamander soorten bij je salamanders. Er zijn een aantal dieren die je er rustig bij kan doen, zoals in dit geval kleine slakjes.

dankje dat wist ik niet

StijnH

Grappig! kende ze ook niet..als je er in om komt kan ik er wel wat gebruiken  ;D
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

joost.v.wijk

Ha, tot nog toe heb ik zelf nog steeds een tekort aan slakken.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Joey Immers

ziet er geinig uit! en stijn join the club :p
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Bram_Damian

Zien er goed uit die slakken,als ik geen schijfhoornslakken kan vinden zal ik ook wel op zoek gaan naar
posthoornslakken.