Wat vragen ?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

firesalamander

Hallo mensen,

Ik heb nu 1,5 jaar axo's ik heb ze gekregen toen ze echt klein waren. Maar we zijn nu 1,5 jaar verder. En ze zijn nu pas 15cm ofzo. Hoe laat ik het groei proces sneller gaan. Of zit dat bij iedere axo anders? Ik heb nog een vraag waneer worden ze geslachtsrijp? Of wil dat ook bij iedere axo anders?

Alvast Bedankt,
Groetjes Daniel.

Harry

1 worm per dier per dag en ze zijn 1 in 1 jaar geslachtsrijp maar vooral geduld. Bij 18cm kun je al eieren verwachten. Dus je bent er bijna. Vooral eenschone bak met een goede eheim pomp en een sproeibuis zodat het water niet te hard uitstroomt.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

firesalamander

Heel erg bedankt,
vanaf vorige week kregen ze iedere dag 1 worm.
toen had ik ze 1 dag watervlooien geven.
en afgelopen dagen rode muggenlarven.
en iedere dag haal ik een beetje water eruit en stop er weer nieuw in.

Groetjes Daniel,

firesalamander

Citaat van: Bart Jansen op augustus 29, 2010, 09:20:04 AM
Hi Daniel,

Mijn antwoord op jou persoonlijke bericht ook maar even hier:

"Ik doe daar zelf niets bijzonders aan anders dan dat ik de beestjes koester en ze goed verzorg. Ze zitten met zijn tweeen in een bak van 50 x 30 x 30 en ze krijgen regenwormen te eten. Ik voer ze elke dag ( 2 a 3 wormen) en ververs 1 x per week de helft van het water en zuig dan de vervuiling met een stofzuigertje uit de bak.

Volgens hetgeen hier besproken wordt zou de bak aan de kleine kant zijn, ik merk daar echter niet veel van, mijn axo's hebben het goed, zijn niet gestressed en hebben geen vlekken of schimmels.

Het zijn erg leuke beesten geworden die zich zelfs laten aaien."

Kleine aanvulling nog: Ik heb een goed filter met een normale uitstroom die ik echter naar de hoek van de bak heb gericht zodat de stroming niet al te sterk is. Daarnaast heb ik een pomp met een bruissteen.



Hallo Meneer,

Zou U een foto U willen zetten ?

Groetjes daniel.

Salasander

Voor axolotls zou ik toch minstens 1 meter lang of groter nemen.

robkeulers

Voor slechts 1 beestje kun je ook af met een kleinere bak dan een meterbak hoor. Maar ik ben het wel met je eens, hoe groter hoe beter, maar dat geldt voor alle dierenhokken, kooien, volieres, bakken en aquaria.

elleke

als ik dit goed volg.
Ik heb vandaag 2 axo gaan halen bij mensen die deze niet meer moesten hebben en gewoon buiten wilde zetten. zitten nu in box. Morgen gaat pa zijn bak van 80 cm brengen die is dus te klein.

grz elleke

joost.v.wijk

een 80 cm bak voor 2 volwassen axo's kan prima.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Salasander

Het hangt ook wat af van hoe groot je axolotls zijn. Mijne zijn 25 cm, ze worden zot als ik ze in een 60 cm bakje steek.
Ik heb er 3 in een 125 x 50 x 60 (l,b,h), ik denk wel dat er nog 3 bij kunnen maar dan zal ik wel veel meer moeten eten geven om te vermijden dat ze elkaar aanvallen. Er zouden er misschien nog meer in kunnen maar als je ze dan een paar dagen geen eten geeft is de kans groter dat ze elkaar tegenkomen en aanvallen.

elleke

de grijze is ongeveer10 cm en de lichte ongeveer 15 cm.

Monique

Het kunnen echt flinke jongens worden. Het zwarte mannetje bij mij is toch al gauw tussen de 30-35 cm en is nog geen twee jaar. Het vrouwtje is beduidend kleiner. Ze zitten in een 80 cm bak en dat gaat tot nu toe prima. Ze pakken wel hun eigen stukje van de bak.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

firesalamander

Zoude jullie foto's van jullie bak + axolotls zetten ?

Bedankt alvast.

Alathariel

Als ik dit allemaal zo lees is de mijne echt miniscuul :o . Ik heb 'm gekocht in juni 2008 als heel klein dingetje van iets van 3 cm, we zijn nu dus 2,5 jaar verder en hij is nu een centimeter of 13 denk ik. Doe blijkbaar iets heel erg fout dan ??? .

Flux

Mijn grootste axolotl is nu ongeveer 18 centimeter, en die heb ik nu ongeveer 8 maanden. De truuk is denk ik om ze iedere dag te eten te geven. Geslachtsrijp zijn ze meestal na ongeveer een jaar, maar het is slim om niet meteen met ze te gaan breeden als ze net geslachtsrijp zijn.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis