Herping trip Baltimore county Maryland state

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

#16
Da's taal voor computernerds heb ik me net laten vertellen door Coen.

Wikipedia zegt:
"Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hebben. Het woord l33t is een verbastering van elite."

Totaal offtopic dus, en om eerlijk te zijn zou ik het zonde vinden als we in dit bijzonder interessante topic hier verder op ingaan. Een offtopic-topic maken over 1337 vind ik prima!.

Derk, terug naar jou, wat een coole trip. Ik wacht ook met smart op de rest van de foto's en dan inderdaad met name de opacum vrouwen.

edit:
Ik had niet gezien dat Danny in zijn eigen bericht al een verwijzing naar wiki had gezet, excuses!

joost.v.wijk

Citaat van: Rob Keulers op oktober 25, 2010, 08:25:07 PM
Da's taal voor computernerds heb ik me net laten vertellen door Coen.

Wikipedia zegt:
"Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hebben. Het woord l33t is een verbastering van elite."

Totaal offtopic dus, en om eerlijk te zijn zou ik het zonde vinden als we in dit bijzonder interessante topic hier verder op ingaan. Een offtopic-topic maken over 1337 vind ik prima!.

Derk, terug naar jou, wat een coole trip. Ik wacht ook met smart op de rest van de foto's en dan inderdaad met name de opacum vrouwen.

Dat had ik gelezen, maar ik zag totaal geen link met salamanders. Dat klopt dus. Maar ik ben dan ook geen comp. nerd, maar een salamandernerd!

Derk, wat een mooie foto's! Je hebt daar nogal wat gezien op salamandergebied.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Dat wist ik toevallig  :-[

Maar Derk, geweldig hey, vooral zo'n schitterende P. ruber in het wild zien lijkt me een bijzondere en onvergetelijke ervaring!

Derk

#19
Ok ok....ik heb het nu lang genoeg gerekt :P

Na dit ruber-avontuur gingen we eerst ff lunchen. Dat moest vanzelfsprekend in amerikaanse stijl....een bezoekje aan de "wendy's" werd het. Dat is een soort McDonalds maar dan hebben ze rechthoekige hamburgers. Echt veeeel lekkerder :P

Na het opknabbelen van deze lichte lunch, ahum, gingen we richting de laatste plek van de dag. Matt had van een oude professor van hem gehoord dat hij daar in 1977 Ambystoma opacum gezien had. Ja, 1977! Dat is zelfs nog voordat ik geboren werd :P

Na een ritje van een half uur kwamen we aan bij een groot stuwmeer. Adembenemend uiterlijk en geen mens te zien. Ik achter Matt aan de bossen in. En daar gingen we......ongeveer 100 a 150 vrijwel stijl naar beneden langs ee modderige heuvel. Natuurlijk had ik alleen semi-hippe sneakers aan want tja, wie neemt nou zijn outdoor gear mee op een steden trip :p Eerlijk is eerlijk....naar beneden was eigenlijk geen probleem :D

En daar  aangekomen was het net een sprookjesbos. Pollen met varens, dikke moskussens en bomen die jaren geleden al eens omgevallen waren.......

En ja hoor......bij het omdraaien van de eerste boomstronk. 3 dames op een rij, 2 met dikke eipakket. En zelf 1 naast een boom, gewoon onder wat bladeren. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik serieus met de gedachte gespeeld heb om een paar eitjes mee te pikken.....wie mist die nou in dat grote Amerika? Maar ik heb het toch niet gedaan. :P

Ook hier weer enkele "eastern newts"

Ik zal jullie de details van de weg omhoog besparen....maar dat ik bijna wederom kennis mocht maken met Wendy moge duidelijk zijn ;)

De dag erna regende het in Maryland alsof het niet op kon. Ik weet zeker dat ik die heuvel nooit levend was afgekomen in die glibberige toestand.....laat staan weer omhoog.
Echt onwijs gemazzeld met het weer zowel voor als tijdens mijn herping experience.
Wat een top trip! Matt bedankt ;)
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

robkeulers

Wow!

Zo heb ik ze nog niet eerder op de foto gezien om eerlijk te zijn, wat een ervaring!

Derk

Wat een eieren he :D

"Aan een boom zo vol geladen.....mist met eén, twee pruimen niet" :P
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Coen Deurloo

Geweldige foto's Derk, echt heel gaaf dat je dit met ons deelt, en leuk om te lezen ook!

joost.v.wijk

Prachtig om te zien! Ik durf te wedden dat het in 't echt nog bevredigender is om te zien. Ik kan me voorstellen dat je met de gedachte speelde om er wat mee te nemen. Dit zullen vele liefhebbers met je kunnen delen.  :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

StijnH

GEWELDIG! ;D Wat een vondsten! De P. ruber en de opacums springen eruit. We hebben even moeten wachten op de opacums maar het was het waard  ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Steven DC