Herping trip Baltimore county Maryland state

0 Leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Derk

In de laatste week van September was ik in Washington DC. Werkelijk een geweldige stad die veel te vaak wordt overgeslagen. Naast het bewonderen van alle pracht en praal van de hoofdstad van de Verenigde Staten van Amerika wilde ik ook graag een herping trip maken in de omgeving. Maar hoe pak je dat aan? Een herpetologisch forum bracht uitkomst. Via dat forum kwam ik in contact met Matt en hij bood me aan om me een middag op sleeptouw te nemen. En eerlijk is eerlijk, zonder een gids begin je vrijwel niks :P Dankzij zijn ervaring hebben we op 3 verschillende locaties 7 verschillende salamanders, 2 kikkers en 1 slang gevonden.

Hieronder een paar foto's van de 1e locatie. Een rotsachtige beboste oever langs een snelstromende rivier. Veel kleine waterloopjes vanaf de heuvels die naar de rivier leiden. Allemaal begroeid met varens en dikke mospakketten. (middelste 2 foto's) Hier hebben we het merendeel van de soorten gevonden;
Plethodon cinereus (zowel redback als leadback) (eerste en laatste 2 foto's)
Desmognathus fuscus
Eurycea bislineata (2e foto's)
Eurycea longicauda
Notophthalmus viridescens.
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

robkeulers

Niks leukers dan herping-foto's! Ik zit al klaar voor de rest!

joost.v.wijk

Citaat van: Rob Keulers op oktober 19, 2010, 07:56:00 PM
Niks leukers dan herping-foto's! Ik zit al klaar voor de rest!

Precies, kom maar op.

Mooie foto's Derk.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

naeff002

Mooie foto's. Ben er ook dol op om dieren in hun natuurlijke omgeving om te zoeken.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

MartinS

Citaat van: naeff002 op oktober 19, 2010, 08:31:17 PM
Mooie foto's. Ben er ook dol op om dieren in hun natuurlijke omgeving om te zoeken.

I totally agree!!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Fantastisch idd. Goed idee voor mijn volgende vakantie.

StijnH

Prachtig! Ben gek op dit soort foto's, Lijkt me super om zelf een keer te doen! Als je nog meer foto's hebt, laat maar komen  ;D
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Derk

Ok ok :P Dan een paar andere fotootjes.....want we hebben de Eurycea longicauda en de Notophthalmus viridescens tenslotte nog niet gezien nog niet gezien.

Van de Desmognathus fuscus en de pickerel frog heb ik helaas geen foto's.

Maar ff voor het beeld...daar zat het serieus vol met salamanders. Onder elke andere flinke steen in het stroompje kon je wel D. fuscus en E. bislineata vinden. Makkelijk tientallen dieren. En de redback en leadback waren met nog veel meer. Ik heb eerder wel gekscherend "tot de enkels toe in cinereus" geroepen......maar ik geloof Matt toen hij beweerde vele honderden dieren te kunnen verzamelen als we ff de schouders eronder zouden zetten. Wat een rijkdom :)

Dichterbij de rivier, in een ondergelopen stukje grasland liepen de "newts". Niet zo dik bezaaid als de longlozen maar toch een stuk of 5 in een half uurtje rondspeuren.

En toen wist hij nog een speciale plek waar hij zeker van was dat er een E. longicauda zou zitten....dit moest onze eerste "trophy catch van de dag" worden. En het lukte!!
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Kenny

Leuk Derk, ik kan me er alvast aan opwarmen! Volgend voorjaar is het mijn beurt  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Derk

:D Ja het was ook erg gaaf en ik zal vanavond de overige foto's plaatsen.

@ Kenny: Ik begreep van Hugo dat jullie een herpingtrip gepland hebben. Dat wordt vast en zeker gezellig en waarschijnlijk ook een groot succes.
Matt had een fototoestel van het kalibertje zoals jij dat hebt....en dan worden de geschoten plaatjes vele malen indrukwekkender. Ik verwacht dus veel van jullie trip ;)
Mijn indruk in de VS was (net als in europa natuurlijk) dat je er zonder locale kennis niet echt uitkomt. De plekken waar wij geweest zijn waren vaak erg ontoegankelijk. En als ik alleen was geweest had ik ruim voor de vindplaats de moed al opgegeven. In mijn geval was Matt onmisbaar.
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

Coen Deurloo

Heel gaaf verslag Derk, ik wacht met spanning op je overige foto's!

Derk

Na deze eerste locatie reden we door naar de 2e. Het ging weer om een onwijze achteraf locatie waar ik nooit zou zijn gaan zoeken. Het gekke is dat de hele weg erheen, klimmen, sjokken, klouteren, uitglijden en doorlopen, de vondsten heel mager waren. Heel af en toe een poel met kikkers maar geen salamander te zien. en dan ineens, na een uurtje, zijn we bij "de plek". Een heuse bron. En wat treffen we daar aan? Ja echt Pseudotriton ruber!! Als in een oase in de woestijn.....zo gek.
Derk Oorburg

Cynops, Tylototriton, Ambystoma, Paramesotriton, Taricha

DannyS

#13
Geweldig! Ik zou echt helemaal gek worden als ik zoiets zou vinden.
Al zou ik al helemaal gek worden als ik in de ardennen oid een salamandra vind :D


Yay, m'n 1337 post!

andrizay

Dat zijn mooie foto's ik vind vooral foto's van dieren in hun natuurlijke omgeving heel mooi..Ik wacht met smart op de andere foto's(vooral die van de 4 Ambystoma Opacum vrouwtjes die flinke eipakketen aan het bewaken waren ;D0.