axolotl voer

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoeveel voer ik mijn axolotl

wat in 1 hap op kan
0 (0%)
wat in 3 minuten op gaat
0 (0%)
wat in 10 minuten op gaat
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Salasander

Ze eten ook graag spinnen, sprinhanen, pissebedden, muizen, ...
Dus als je muizen op zolder ofzo hebt en je kan het nest vinden dan is het smullen voor de axolotls.

Marko

Ik heb een potje TetraWafer Mix, dit staat er op vermeld: ' de ideale totaal voeder-mix voor zowel vlees-als plantenetende vissen en kreeftachtigen die van de bodem eten.'
Heeft iemand ervaring met dit voer?
Mijn jonge axos kunnen het wel waarderen, maar ze krijgen het afgewisseld met stukjes regenworm.

Coen Deurloo

Als er plantendelen in zitten is het geen ideaal voedsel. Aangezien een axolotl carnivoor is, is zijn systeem niet gewend om plantaardig eten te verteren.

Marko

OK, goed dat ik dat nu weet!

Joey Immers

hallo ik voer mijn axo's 1 worm per dag en dat gaat ook goed.
ze worden er niet te dik van  ;)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Salasander

Ik voer mijn axolotls 1 keer om de week. Dat is dan voor 5 volwassen dieren.
Ik vang dan wormen. Dat zijn er ongeveer 20 ofzo. Het is te zien welk seizoen. Het ene seizoen zijn het er meer en het andere minder.
En als ik muisjes vind dan geef ik die ook.
Soms als ik weinig tijd heb dan geef ik ze elke week 1 blokje rodemuggenlarven.
Dat is weinig maar ze kunnen gerust 2 weken zonder eten.
Goudvissen geef ik ze soms. Nu zit er 1 in maar het ziet er naar uit dat hij een medebewoner is geworden want hij wordt maar niet opgegeten.
En als het zomer is of lente en er zijn sprinkhanen dan geef ik ze sprinkhanen i.p.v. wormen.
Wat ik ze niet zou geven is kruisspinnen aangezien die giftig zijn. En ik heb toch eens 1 dode gehad met een kruisspin te geven.
Maar huispsinnen, hooiwagens en dergelijke kan je wel geven.
Vliegen zijn al wat moeilijker zeker als ge een waterstand van 60 cm hebt. Maar voor kleine axolotls bij een lage waterstand zijn deze ook goed als voer.
Pellets geef ik ze niet omdat dat geld kost. Het is niet echt een probleem maar ik geef het liever aan iets anders uit.

jennifer distelbrink

ze krijgen hier elke week 2 wormen. soms wat anders zoals ingevroren tubifex.
in de zomer ook wel eens langpootmuggen of andere beestjes die ik buiten vind

hans

ik heb een aantal kweekgroepen waar ik mee kweek in totaal een stuk of 25 volw. dieren.
Op dit moment voer ik ze heel weinig eens per 2 weken ongeveer. Ik heb de kweekstellingen in de schuur staan waar het nu aardig koud is. In de zomer als de temperatuur kan oplopen tot zo'n 25 graden voer ik ze ongeveer eens in de 3 dagen.
Voer bestaat uit reepjes runderhart, nestmuizen,wormen,steurvoer en/of axo pellets.
Nestmuizen zijn de echte vet makers. Dieren welke ik dit voer zijn ook sneller dikker te krijgen dan de andere.