Welke soort?

Salasander

pff, dat is muggenziften.
Er werd gezegd dat er een ondersoort is, dus ik denk, dat er dus 2 soorten aanwezig zijn in België, sorry als ik dat niet direct door had.

En temperatuurshock, zo warm was het niet binnen, er was een spleet van 2 cm onder de deur.
Als dit al erg is, mja, dan mag je niet met de auto rijden, je vervuilt de lucht, dat komt dan via de regen in het water van de beekjes van de salamanders terecht, allemaal dioxines, zo kan je het ver gaan zoeken he.
Ik ben er vrij zeker van dat die er nu nog rondloopt, ik heb hem snel weer buiten gezet.

firesalamander

Citaat van: Sander Bauwens op oktober 27, 2010, 03:34:14 PM
pff, dat is muggenziften.
Er werd gezegd dat er een ondersoort is, dus ik denk, dat er dus 2 soorten aanwezig zijn in België, sorry als ik dat niet direct door had.

En temperatuurshock, zo warm was het niet binnen, er was een spleet van 2 cm onder de deur.
Als dit al erg is, mja, dan mag je niet met de auto rijden, je vervuilt de lucht, dat komt dan via de regen in het water van de beekjes van de salamanders terecht, allemaal dioxines, zo kan je het ver gaan zoeken he.
Ik ben er vrij zeker van dat die er nu nog rondloopt, ik heb hem snel weer buiten gezet.

Ik weet niet hoor maar ze vragen je alleen of je ze hebt terug gezet en dan gaa je zo een rare reactie terug zette. en dan beetje bijdehand doen over regen. zelfs als jij een wind laat vervuil je de lucht dus slaat nergens op wat je allemaal voor onzin hier gooit.
Zwak van je.

Groetjes Daniel.

petro pees

:D Op het gevaar af dat ik iedereen over me heen krijg even dit;
Sander ik vindt de foto's erg mooi ,op de manier dat je ze gemaakt hebt is bv. goed te zien dat het
in dit geval om een aktieve man gaat.
Hoewel er waarschijnlijk heel veel manieren zijn foto's als deze te nemen kan ik me voorstellen dat je het op deze wijze hebt gedaan.
Om je de waarheid te vertellen zou ik dat ook gedaan hebben.Er zijn duizende dingen die erg fout gemeen en dodelijk zijn om te doen en daar schaar ik dit niet onder!!!
Petro
Tylototriton Shanjing

Steven DC

Ik heb deze zomer ook Salamandra gevonden in de ardennen. Het betrof een mooie volle vrouw.
Ik heb nog verder gezocht, maar had de pech dat de Giro daar net hout aan sprokkelen was voor hun kampvuur. Zo goed als alle takken waren dus al verlegd of meegenomen. Zelf ben ik ook van principe het diertje ter plaatse te fotograferen en meteen weer vrij te laten. Zo creëer je minder stress dan dat je het diertje gaat vervoeren, mee binnen nemen (in koude periodes echt wel temperatuurshock), dan weer buiten, weer vervoeren...

Hier enkele foto's van het dier:

robkeulers

Citaat van: petro pees op oktober 27, 2010, 10:24:30 PM
:D Op het gevaar af dat ik iedereen over me heen krijg even dit;
Sander ik vindt de foto's erg mooi ,op de manier dat je ze gemaakt hebt is bv. goed te zien dat het
in dit geval om een aktieve man gaat.
Hoewel er waarschijnlijk heel veel manieren zijn foto's als deze te nemen kan ik me voorstellen dat je het op deze wijze hebt gedaan.
Om je de waarheid te vertellen zou ik dat ook gedaan hebben.Er zijn duizende dingen die erg fout gemeen en dodelijk zijn om te doen en daar schaar ik dit niet onder!!!
Petro

Petro, even ter verduidelijking, ik blijf er bij dat het niet bijster slim is om dieren naar binnen te slepen om te fotograferen. Maar eigenlijk is dat niet de reden dat ik in dit topic behoorlijk direct reageer.
De standaard afwijzende en lompe reacties van de topicstarter schieten me al snel in het verkeerde keelgat. Ik ga er van uit dat hierdoor ook de anderen vrij directe en afwijzende reacties plaatsen.
In eerste instantie reageerde ik ook niet afwijzend en plaatste ik links om hem verder te helpen, maar als daar dan op zo'n lompe manier op gereageerd wordt "het beestje is er niet aan doodgegaan", dan ben ik er wel klaar mee.

Maar goed, ik steek weer teveel energie in het negatieve, terug ontopic.
Ik moet zeggen dat de salamandra-foto's die door alle leden geplaatst worden leuk zijn om te zien. Zijn er nog meer leden die Salamandra in het wild hebben gefotografeerd (en nog niet eerder hebbben geplaatst op het forum)?

firesalamander

Ik ben wel in de ardenne geweest dit jaar heb der een heleboel gezien.
Maar heb geen foto's gemaakt.

Roy van Grunsven

Ik ken de Waalse wet niet precies  maar volgens mij is dat niet heel anders dan de Vlaamse in dit geval.
Je kunt het dus muggenziften vinden. Het is gewoon bij wet verboden. Het met opzet verstoren is al strafbaar.

Daarnaast vind ik het persoonlijk ook niet de juiste methode om met deze dieren om te gaan.

Sergé Bogaerts

Zo kan het ook, gewoon als je ze tegenkomt in het bos...

Roy van Grunsven

Zo zie ik de fotos inderdaad het liefst.

Kenny

Citaat van: Roy van Grunsven op oktober 28, 2010, 11:35:10 AM
Ik ken de Waalse wet niet precies  maar volgens mij is dat niet heel anders dan de Vlaamse in dit geval.

Het is niet omdat ons land op splitsen staat dat de wetten tussen de beide taalgrenzen verschillen hoor  ;D ;D ;D is gewoon hetzelfde dus.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alibombali

Citaat van: Sergé Bogaerts op oktober 28, 2010, 12:12:07 PM

Het is echt niet te geloven maarrrr.....''ik heb echt nog nooit een Salamandra in het wild gespot''.... >:( :'( :'(

MartinS

Je moet uitdagingen in het leven houden Alex  ::)
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

robkeulers

Kenter, als je evt. in Maart naar de bijeenkomst in Elsloo komt wil ik je wel 'ontmaagden' in het bos...... Ik bedoel daarmee het voor het eerst spotten van een vuursalamander he!  ;D ;D ;D ;D

Coen Deurloo

Citaat van: Alex Kenter op oktober 28, 2010, 02:54:36 PM
Citaat van: Sergé Bogaerts op oktober 28, 2010, 12:12:07 PM

Het is echt niet te geloven maarrrr.....''ik heb echt nog nooit een Salamandra in het wild gespot''.... >:( :'( :'(

Een tripje naar Rob is inderdaad aan te raden! Daar heb ik ook mijn eerste wilde Salamandra gezien :)

Salasander

Het diertje zat aan de voordeur, het is misschien 4 meter heen en terug verplaatst. Het was donker dus kon ik ze niet buiten fotograferen. En ik wou iedereen eens laten zien hoe een vuursalamander er uit ziet en ze er wat over vertellen.
Ik heb er al veel gezien in het wild. Ik had wel niet verwacht er daar te zien, omdat ze normaal enkel in naaldbossen voorkomen, maar ik heb daar niet echt naaldbomen gezien. Of het was een gemengd bos, heb er niet echt op gelet.