kieuwen axolotl. een vraagje...

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.


alphamale

Citaat van: Jeroen op november 22, 2010, 08:18:58 PM
Ik heb ook ongeveer de zelvde kleur. Ik vroeg me dit ook wel eens af, maar ik geloof dat dit ook gewoon onder wildkleur valt.

Één van mijn axo's heeft exact dezelfde kleur als die van jouw. Mooi beest!  ;)

sannie

@sander: ik ben er voor 99% van verzekerd dat ik gewoon een axo heb zoals ik al eerder aangaf!(zie eerdere posts)
ik ben ook heel eerlijk om te zeggen dat ik denk dat die gozer met zn 7 triginum larven er ook naast zit als je de punten vergelijkt van de verschillen!of het is een kruising van de 2 soorten wat me ook sterk lijkt...
als je namelijk kijkt naar de tenen zijn het er 5 en die hebben triginum larven voor zover ik heb kunnen vinden niet maar die hebben er 4!
ze zijn ook behoorlijk aan de maat en je kan mij niet helemaal wijs maken als je ze zo goed doorvoed dat ze niet morphen! dat is iets wat genetisch bepaald is lijkt mij dus dat gebeurt hoe dan ook! de kleur tja... zoals iemand al een keer gezegd heeft op het forum (kan het zo snel niet terug vinden) schijnt dat er gewoon triginum dna door dat van de axo is gegooid ivm de kweek van deze dieren! (huisdierenkweek meen ik te begrijpen)dus ik denk dat sommige genen gewoon overheersen van de ene soort boven de ander!
als iemand het hier niet mee eens is reageer aub want ben zelf ook nog in de leer en dit is wat ik begrepen heb over de onderwerpen!

groetjes sandra

A34

Citaat van: Niels D op november 25, 2010, 05:13:00 AM
Citaat van: Jeroen op november 22, 2010, 08:18:58 PM
Ik heb ook ongeveer de zelvde kleur. Ik vroeg me dit ook wel eens af, maar ik geloof dat dit ook gewoon onder wildkleur valt.

Één van mijn axo's heeft exact dezelfde kleur als die van jouw. Mooi beest!  ;)

Jup.

Ik heb nu een 80 tal eieren van deze kleursoort. Ze zijn nu nog donker dus ik hoop op het beste.  :)

alphamale

#19
Citaat van: sannie op november 25, 2010, 01:41:22 PM
@sander: ik ben er voor 99% van verzekerd dat ik gewoon een axo heb zoals ik al eerder aangaf!(zie eerdere posts)
ik ben ook heel eerlijk om te zeggen dat ik denk dat die gozer met zn 7 triginum larven er ook naast zit als je de punten vergelijkt van de verschillen!of het is een kruising van de 2 soorten wat me ook sterk lijkt...
als je namelijk kijkt naar de tenen zijn het er 5 en die hebben triginum larven voor zover ik heb kunnen vinden niet maar die hebben er 4!
ze zijn ook behoorlijk aan de maat en je kan mij niet helemaal wijs maken als je ze zo goed doorvoed dat ze niet morphen! dat is iets wat genetisch bepaald is lijkt mij dus dat gebeurt hoe dan ook! de kleur tja... zoals iemand al een keer gezegd heeft op het forum (kan het zo snel niet terug vinden) schijnt dat er gewoon triginum dna door dat van de axo is gegooid ivm de kweek van deze dieren! (huisdierenkweek meen ik te begrijpen)dus ik denk dat sommige genen gewoon overheersen van de ene soort boven de ander!
als iemand het hier niet mee eens is reageer aub want ben zelf ook nog in de leer en dit is wat ik begrepen heb over de onderwerpen!

groetjes sandra

Ik durf niet te zeggen wat het is. Mocht het echter een tigrinum zijn, dan heb je er net zo goed een fantastisch beest bij.  ;)

sannie

#20
dat sowieso zowiezo^^
ze is onwijs leuk en lekker bijdehand en ben echt giga blij met mijn beide meisjes^^
dus wat ze ook mocht worden eventueel, of blijven uiteraard, weg gaat ze zeker niet!

DannyS

Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat het om een axolotl gaat. De schedelbouw van een larvale A. tigrinum is iets anders. De kleur is wel mooi moet ik zeggen.

sannie

dank je wel ^^
zal is kijken of ik de foto zo ook kan maken dat je dr donkere kleur ziet want het lijkt net zwart marmer.
mja dat word een lastige met haar.... zxe it niet echt stil als ik met mn snuf voor de bak sta...

Morrison

Teentjes kunnen inderdaad soms nog wel eens gek teruggroeien. Ik heb hier ook 1 zitten met 4 tenen, 1 met zelfs 6 (een klein 'uitsteekseltje') en 1 met een teen waar 1 bovenop groeit.